Privat matte undervisning

Det er god trening å prate matematikk. Her er det fritt fram for alle. Obs: Ikke spør om hjelp til oppgaver i dette underforumet.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Svar
Kunnskap
Cayley
Cayley
Innlegg: 64
Registrert: 25/03-2007 20:11
Sted: Oslo

Hei, håper dette er det rette forumet å skrive dette innlegget i? :roll:

Vet noen hvor eller hvem jeg kan komme i kontakt med som kan/vil lære bort matte? Tenkte på privatundervisning.
Jeg skal begynne på bedriftsøkonomi studiet til høsten og jeg vil gjerne forbrede meg litt, siden jeg ikke er sterk i matte.
Trenger hjelp til å friske opp bla. i grunnkurs i matematikk fra videregående skole.

Disse emnene innenfor matematikken er også interresante:

Elementær algebra
Funksjonsbegrepet, Funksjoner i en variabel
Derivasjon og funksjonsanalyse: Grenser, kontinuitet, derivasjonsregler, derivasjon av sammensatte funksjoner, anvendelse av derivasjon, funksjonsdrøfting, elastisiteter
Eksponensial og logaritmefunksjoner
Rekker og finansmatematikk
Intergrasjon
Funksjoner av flere variable: Partielle deriverte, stasjonære punkter.
Maksimums og minimumsproblemer for to variabler
Maksimering / minimering under bibetingelser. (Lagranges metode)

Vi kan se hva som er nødvendig for meg å lære mer om.
Jeg vet. Jeg lever ikke opp til navnet mitt. :oops:
heioghopp
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 11
Registrert: 26/02-2007 21:05

Funksjoner av flere variable: Partielle deriverte, stasjonære punkter.
Maksimums og minimumsproblemer for to variabler
Maksimering / minimering under bibetingelser. (Lagranges metode)


DETTE trenger du hvertfall ikke kunne for å begynne på et studium.....
du nevner at du vil lære funskjonsbegrepet og lagranges metode i samme post.... det er VELDIG forskjell i nivå på disse tingene da... du inger forventer at du skal kunne funskjoner av flere variable når du begynner..
men det en fordel å hvertfall ha det grunnleggende på plass: potens, parantes, fellesnevner på plass.. resten går av seg selv, bare les og les og les matteboka du får....
Kunnskap
Cayley
Cayley
Innlegg: 64
Registrert: 25/03-2007 20:11
Sted: Oslo

heioghopp skrev:Funksjoner av flere variable: Partielle deriverte, stasjonære punkter.
Maksimums og minimumsproblemer for to variabler
Maksimering / minimering under bibetingelser. (Lagranges metode)


DETTE trenger du hvertfall ikke kunne for å begynne på et studium.....
du nevner at du vil lære funskjonsbegrepet og lagranges metode i samme post.... det er VELDIG forskjell i nivå på disse tingene da... du inger forventer at du skal kunne funskjoner av flere variable når du begynner..
men det en fordel å hvertfall ha det grunnleggende på plass: potens, parantes, fellesnevner på plass.. resten går av seg selv, bare les og les og les matteboka du får....
Okey, takk for tilbakemeldingen, jeg har kjøpt boken Matte med teskje, men t.o.m oppgavene der er vanskelig for meg å løse. Jeg har nok gått glipp av en del på ungdomsskolen, og det gjør det nok vanskeligere.
Er det noen bøker du kan anbefale meg?
Jeg vet. Jeg lever ikke opp til navnet mitt. :oops:
Charlatan
Guru
Guru
Innlegg: 2499
Registrert: 25/02-2007 17:19

Hva med pensumbøker? Der er oppgavene relativt enkle, iallefall i hovedboka. Hvis du lurer på noe så er jo forumet åpent, jeg er sikker på at noe matematikkinteresserte folk her vil svare på dine spørsmål :wink:
Zoiros
Cauchy
Cauchy
Innlegg: 202
Registrert: 19/05-2007 00:18
Sted: Oslo (Bodø)

Kunnskap skrev:Hei, håper dette er det rette forumet å skrive dette innlegget i? :roll:

Vet noen hvor eller hvem jeg kan komme i kontakt med som kan/vil lære bort matte? Tenkte på privatundervisning.
Jeg skal begynne på bedriftsøkonomi studiet til høsten og jeg vil gjerne forbrede meg litt, siden jeg ikke er sterk i matte.
Trenger hjelp til å friske opp bla. i grunnkurs i matematikk fra videregående skole.

Disse emnene innenfor matematikken er også interresante:

Elementær algebra
Funksjonsbegrepet, Funksjoner i en variabel
Derivasjon og funksjonsanalyse: Grenser, kontinuitet, derivasjonsregler, derivasjon av sammensatte funksjoner, anvendelse av derivasjon, funksjonsdrøfting, elastisiteter
Eksponensial og logaritmefunksjoner
Rekker og finansmatematikk
Intergrasjon
Funksjoner av flere variable: Partielle deriverte, stasjonære punkter.
Maksimums og minimumsproblemer for to variabler
Maksimering / minimering under bibetingelser. (Lagranges metode)

Vi kan se hva som er nødvendig for meg å lære mer om.
Kan hjelpe deg jeg. Underviser vanligvis for litt yngre enn deg, men pensumet ditt virker greit. Ta en titt på tilbudet:

http://www.adom.no/matte.htm

(oppført prisen tar vi med en klype salt)

Ring eller bare send en mail: andre@adom.no

-André
Maple
Cayley
Cayley
Innlegg: 96
Registrert: 23/02-2007 21:46

Zoiros skrev:Kan hjelpe deg jeg. Underviser vanligvis for litt yngre enn deg, men pensumet ditt virker greit. Ta en titt på tilbudet:

http://www.adom.no/matte.htm

(oppført prisen tar vi med en klype salt)

Ring eller bare send en mail: andre@adom.no

-André
200 kr/timen? :)

Får jammen lyst til å starte med det der selv :) Men jeg tror det er dårlig marked her jeg bor.
Zoiros
Cauchy
Cauchy
Innlegg: 202
Registrert: 19/05-2007 00:18
Sted: Oslo (Bodø)

Maple skrev:
Zoiros skrev:Kan hjelpe deg jeg. Underviser vanligvis for litt yngre enn deg, men pensumet ditt virker greit. Ta en titt på tilbudet:

http://www.adom.no/matte.htm

(oppført prisen tar vi med en klype salt)

Ring eller bare send en mail: andre@adom.no

-André
200 kr/timen? :)

Får jammen lyst til å starte med det der selv :) Men jeg tror det er dårlig marked her jeg bor.
Prøv deg på IT. Har enda ikke møtt en som tar mindre enn 400-500. Tar 300 selv.
Zoiros
Cauchy
Cauchy
Innlegg: 202
Registrert: 19/05-2007 00:18
Sted: Oslo (Bodø)

Rettelse 250.. :p

http://www.adom.no/data.htm
Svar