Vitenskapsforums!

Det er god trening å prate matematikk. Her er det fritt fram for alle. Obs: Ikke spør om hjelp til oppgaver i dette underforumet.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

MiF86

Hei. Jeg har bare lyst å informere om et nytt vitenskapsforum. :wink:

Her diskuterer vi alt mulig rart. Blant annet fysikk, kjemi, matte, biologi...

Vi trenger flere som er interessert i vitenskap til å være med! :D

Addresse:
http://www.vitenskap.net
administrator
Sjef
Sjef
Innlegg: 883
Registrert: 25/09-2002 21:23
Sted: Sarpsborg

Dette ser jo flott ut!
Hvem står bak tiltaket, har det noe med viten.no å gjøre?

MVH
KM
MiF86

Jeg og noen venner har startet det.
Og det har ingen ting å gjøre med viten.no eller noen andre sider. :wink:

mvh Mikael
MrFrekkas
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 11
Registrert: 20/10-2004 23:41

Eg begynner og stille eit spørsmål eg er litt usikker på.. om vi lager ein tidsmaskin kan vi da endre fortiden?

Mitt svar: om eg reiser tilbake 5 sekund før eg reiste frem i tid, og eg hadde skut meg sjølv og drept mitt tidliger meg.. da ville jo aldri reisen vært og eg ville ikkje vært død.

Noen andre som kan mer lover og slikt eller kan svare bedre? eg er litt usikker på dette her...
MiF86

hehe. Dette har vel de fleste tenkt over. Jeg tror ikke det er mulig å reise i tiden slik du sier her, men hvordan veit jeg ikke :? kanskje ved å ta igjen lyset.
MiF86

Vi trenger flere glupinger og tenkere på vitenskap.net, kom igjen og join :wink:
http://www.vitenskap.net
uranus89
Cayley
Cayley
Innlegg: 97
Registrert: 22/01-2005 20:49
Sted: Norge
Kontakt:

Kan man være sikker på at hvis man beveger seg raskere enn lysets hastighet vil man klare å gå tilbake i tid?

er det bare en teori eller noe forskerne har funnet ut?De har jo ikke prøvd det da.

Jeg har en bedre teori at verden består av fortid,fremtid og nåtid.
Vi lever altså i nåtid.Alle disse tre verdener går altså parallelt med hverandre. Hvis vi vil tilbake til fremtid/fortid må vi skjære oss gjennom grensene.(lest for mye phillip pullman hehe)

Er den ikke bra eller?hehe:?:
Roger
Noether
Noether
Innlegg: 30
Registrert: 27/01-2005 14:05
Sted: Rakkestad

Bra side!!! :D
Prøv dette spillet:
http://www.runescape.com
Anbefales!

<<A knight proves his worthiness through his deeds... >>
kubjelle(på skolen)

MrFrekkas skrev:Eg begynner og stille eit spørsmål eg er litt usikker på.. om vi lager ein tidsmaskin kan vi da endre fortiden?

Mitt svar: om eg reiser tilbake 5 sekund før eg reiste frem i tid, og eg hadde skut meg sjølv og drept mitt tidliger meg.. da ville jo aldri reisen vært og eg ville ikkje vært død.

Noen andre som kan mer lover og slikt eller kan svare bedre? eg er litt usikker på dette her...
Det finnes flere teorier til dette paradokset, f.eks. At det blir umulig, at naturlig årsaker forhindrer deg. F.eks vinden tar pistolen, eller du får en stein i hodet. En annen teori er at det blir skapt et nytt univers.
MG
Cayley
Cayley
Innlegg: 82
Registrert: 08/05-2005 23:27

Vil benytte sjansen til å informere om et forum som er under utvikling. Det er et forum utelukkende om fysikk. Den er laget av skole.no.
Den er forløbi ikke åpnet enda, men er du interessert så hvsi din interesse ved å melde deg inn.

Forumet er også på jakt etter personer med en del kunnskap om fysikk som kan hjelpe personer fra ungd.skole, videregående og universitet/høyskole, med fysikk.

her er siden:
http://www.fysikk.no/phpBB2/index.php

Mvh

MG
MG
Cayley
Cayley
Innlegg: 82
Registrert: 08/05-2005 23:27

Nå er fysikk-forumet åpnet... Ta en tur innom da vel.. Fysikk.no

mvh

MG
Oyvind
Cayley
Cayley
Innlegg: 54
Registrert: 11/04-2005 19:29

Husker jeg hadde en oppgave om en artikkel om radioaktivitet på viten
for 3 måneder siden.
Hehe, var kos, selv om grafikken var ~84
\:=l
Gjest

MrFrekkas skrev:

"Eg begynner og stille eit spørsmål eg er litt usikker på.. om vi lager ein tidsmaskin kan vi da endre fortiden?

Mitt svar: om eg reiser tilbake 5 sekund før eg reiste frem i tid, og eg hadde skut meg sjølv og drept mitt tidliger meg.. da ville jo aldri reisen vært og eg ville ikkje vært død.

Noen andre som kan mer lover og slikt eller kan svare bedre? eg er litt usikker på dette her..."

En teori om dette er at du skaper en ny virkelighet, eller dimensjon om du vil, hvis du endrer fortiden.

Tidsreisen har jo vært selv om du dreper en tidligere versjon av deg selv. Hvordan kunne du ellers drepe han? Du og liket eksisterer nå i en virkelighet der ditt fortids-selv aldri foretar noen tidsreise, siden han er død.

Det samme gjelder hvis du dreper din egen bestefar. Da blir det ikke født noen ny versjon av deg i den virkeligheten du nå har reist til, men det forandrer ikke det faktum at du _er_ født og eksisterer.
Gjest

Hvis det er mulig å reise i tid, hvorfor får vi ikke besøk fra fremtiden?
Oyvind
Cayley
Cayley
Innlegg: 54
Registrert: 11/04-2005 19:29

Fordi fremtiden ikke har hendt enda tror jeg.
\:=l
Svar