Ta opp 2MX siden

Det er god trening å prate matematikk. Her er det fritt fram for alle. Obs: Ikke spør om hjelp til oppgaver i dette underforumet.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Svar
OleS
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 16
Registrert: 22/02-2006 20:25

Hei! Jeg går idrettslinja og vurderer å bytte til lett matte, skjønner ingentingen av det læreren sier. Imidlertid har jeg vurdert å kanskje prøve medisinstudiet, og er klar over at jeg da må gå opp som privatist i 3KJ og 2FY, hvordan foregår det egentlig? Hvis det tas ved OPUS sine sentre, får man veiledning av lærere ettersom da? Eller får man bare utlevert bøker og eksamensdato? Og vil det bli knallhardt å ta 2MX om jeg bytter til lett matte nå?
Janhaa
Boltzmann
Boltzmann
Innlegg: 8552
Registrert: 21/08-2006 03:46
Sted: Grenland

OleS skrev:Hei! Jeg går idrettslinja og vurderer å bytte til lett matte, skjønner ingentingen av det læreren sier. Imidlertid har jeg vurdert å kanskje prøve medisinstudiet, og er klar over at jeg da må gå opp som privatist i 3KJ og 2FY, hvordan foregår det egentlig? Hvis det tas ved OPUS sine sentre, får man veiledning av lærere ettersom da? Eller får man bare utlevert bøker og eksamensdato? Og vil det bli knallhardt å ta 2MX om jeg bytter til lett matte nå?
Når du sier lett matte-formoder jeg 1P (?). Iallfall er spranget stort til 2MX, men selvfølgelig overkommelig med jobbing.

Ved oppmelding i 3KJ og 2FY utføres det vel på privatistkontorene ved noen vgs. Du betaler en sum. 3KJ er skriftlig og 2FY er muntlig. Tror dette stemmer forsatt, lenge siden jeg tok disse kursene. Mulig du må ha godkjent lab'er også (?). 3KJ og 2FY har jo lab'er på obligatoriske kurs.

Selv fikk jeg fint lite veiledning, når jeg tok 3KJ og 3MN (3MX) som privatist. Men det kommer vel an på opplegget du er en del av?
La verken mennesker eller hendelser ta livsmotet fra deg.
Marie Curie, kjemiker og fysiker.

[tex]\large\dot \rho = -\frac{i}{\hbar}[H,\rho][/tex]
OleS
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 16
Registrert: 22/02-2006 20:25

Jepp, det er 1P det er snakk om.
Svar