Hva kan vi gjøre bedre?
Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa
Hva med en printer-vennlig-funksjon på forumet? Vet det finnes, men er så lenge siden jeg har holdt på med forum og slikt at jeg ikke kan linke, men fins nok sannsynligvis på phpBB.com. Temmelig nyttig ettersom jeg ofte skriver ut sider her og leser på dem.
Cube - mathematical prethoughts | @MatematikkFakta
Med forbehold om tullete feil. (både her og ellers)
Med forbehold om tullete feil. (både her og ellers)
Hva med en chat?
For oss med matte som hobby ville ha en veldig stor nytte av den.
For oss med matte som hobby ville ha en veldig stor nytte av den.
Geogebra: http://www.geogebra.org/cms/
Utfordringer: http://projecteuler.net/index.php?section=problems
[tex]M_{2147483647}[/tex] er ikke et primtall. 295257526626031 deler det.
Utfordringer: http://projecteuler.net/index.php?section=problems
[tex]M_{2147483647}[/tex] er ikke et primtall. 295257526626031 deler det.
Jeg er enig med deg, Knuta. Det kan vi diskutere tema som ikke fortjener en egen tråd.
Det burde vel ikke være noe problem å slenge opp en IRC, vel? Det vanskeligste blir nok å få notasjonen riktig ...
Jeg har også tenkt tanken på chat, ikke nødvendigvis bare for å snakke matte, men det virker jo ut som en artig gjeng å snakke mannsjit med. Så lenge det er enkle spørsmål så funker det jo fint å ta det på IRC, men med en gang det er litt verre ting, så er det kanskje like greit å ta det her, slik at man får delt det med dem som eventuelt ikke følger med på IRC?
Fry: Hey, professor. Which course do you teach?
Professor Hubert Farnsworth: Mathematics in quantum neutrino fields. I chose the name myself to scare away any students.
Professor Hubert Farnsworth: Mathematics in quantum neutrino fields. I chose the name myself to scare away any students.
Kan du lage en link, slik at vi kommer til rommet når vi klikker på den?
For å bruke IRC trenger du en IRC-klient. Det finnes maaaaaange forskjellige klienter. Er du et anstendig menneske og bruker Firefox kan du laste ned Chatzilla, som er en addon til Firefox som fungerer som IRC-klient.
Hva med å gjøre Per redigerbar for brukere? Hvis brukere med mer enn x antall poster får lov til å redigere emner (for å forhindre hærverk), samt at det blir lagt til støtte for TEX har jeg tro på at Per vil vokse betraktelig.
Bare se på hvor stort wikipedia har blitt.

Enig! 

Jeg synes det var et godt forslag, men at antall poster skal være autoritetsgivende kan være dumt. Jeg har sett flere forumdeltakere med høy innleggsteller som ikke har noe i Per å gjøreEmomilol skrev:Hva med å gjøre Per redigerbar for brukere? Hvis brukere med mer enn x antall poster får lov til å redigere emner (for å forhindre hærverk), samt at det blir lagt til støtte for TEX har jeg tro på at Per vil vokse betraktelig.

Jeg synes man skal være guru for å ha tilgang til editering i Per. Da sikrer man høy standard på artiklene der :]
Forøvrig lurer jeg på hvorfor emomilol ikke har gurustatus...
Øver du til eksamen i matematikk? Se eksamensoppgaver med løsningsforslag.
Vil du ha egen webside, se her for å lage hjemmeside.
Vil du ha egen webside, se her for å lage hjemmeside.
Jeg er bare en liten fisk MatteNoob.
(Dessuten er ikke Newton så gæren heller, selv om han kanskje ikke var så ydmyk.)
At en må være guru for å legge til artikler kan jo også være noe. Det viktigste må jo være å hindre hærverk. At en artikkel ikke blir publisert før 5 brukere har "godkjent" den vil også forhindre spredning av misinformasjon.
Men jeg tror dette vil kreve mye innsats fra administratorenes side, hvis en skal legge til støtte for TEX og kopiere de gamle artiklene osv.

At en må være guru for å legge til artikler kan jo også være noe. Det viktigste må jo være å hindre hærverk. At en artikkel ikke blir publisert før 5 brukere har "godkjent" den vil også forhindre spredning av misinformasjon.
Men jeg tror dette vil kreve mye innsats fra administratorenes side, hvis en skal legge til støtte for TEX og kopiere de gamle artiklene osv.