2 og 3 mx ... Brevkurs?

Det er god trening å prate matematikk. Her er det fritt fram for alle. Obs: Ikke spør om hjelp til oppgaver i dette underforumet.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Svar
edahl
Cantor
Cantor

Hei!
Jeg ønsker å ta 2 og 3 mx før det blir umulig, slik at jeg kan forsøke å studere matematikk så fort som mulig. Jeg har kjøpt bøker, og har hatt planer om å stuke med det på egenhånd, men det er sikkert lurt med litt deadlines etc., så jeg vurderer å ta brevkurs. Jeg lurer på om noen her har smakt på det før, og isåfall ønsker å dele sine erfaringer. I tillegg lurer jeg på om det evt. er menneskelig mulig å fullføre 2mx og 3mx samtidig, på toppen av 40 studiepoeng, eller om det bør gjøres over 2 år. Er det mye å lære?

http://www.nki.no/produkt/kurs.xsql?kursID=4766E
http://www.nki.no/produkt/kurs.xsql?kursID=4767E
Janhaa
Boltzmann
Boltzmann
Sted: Grenland

Brevkurs, eksisterer disse ennå.? Faktisk tok jeg brevkurs i 3MN (3MX) tidlig på 90-tallet. Men formoder du mener nettkurs !
Mye går bare man har vilje og tid. Spørs om fritiden du forvalter holder til dette arbeidet da. Siden de sysler m 40 st.p. ittillegg, som forøvrig er en grei arbeidsmengde. Avhenger sjølsagt av grunnlaget ditt i matematikk. Fordel om du ikke er helt grønn i f eks 1MX/1T (1P).
Så jo nå at det er nettkurs, så da er jo "friheten" større. Skal vel gå, med rette innstillinga.
La verken mennesker eller hendelser ta livsmotet fra deg.
Marie Curie, kjemiker og fysiker.

[tex]\large\dot \rho = -\frac{i}{\hbar}[H,\rho][/tex]
thedole
Cayley
Cayley
Sted: Skiptvet

Det nki kurset jeg tar er brevkurs. Det heter "matematikk forkurs for bachelor/ingeniør" og er litt mindre omfattende enn 2mx + 3mx. Det går relativt greit, men jeg merker at det sikkert kunne gått endel greiere om man hadde hatt en lærer til å hjelpe til med å styre en i riktig retning når man er på vei ut på jordet en gang iblant. Men jeg har ingen snøring på studiepoeng og hva det innebærer av arbeidsmengde så det tør jeg ikke si noe om utover det at jeg tror jeg muligens har bitt over litt mye med å ta dette på et halvt år..
Svar