Ny kalkulator
Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa
Det er vel ihvertfall greit å sjekke ut hvilke kalkulatorer som er tillatt ved skolen, evt. hvilke som ikke er tillatt.
Personlig så har jeg anskaffet meg en casio fx emulering sak på PCen. Den tegner grafer lynkjapt. Den får jeg dog bare brukt når jeg har en pc i nærheten. Dessuten så foretrekker jeg å ha kalkulatoren i hånden. Bruker den stort sett når jeg ikke har den fysiske i nærheten, eller om jeg skal tegne tunge grafer. Enkle grafer går greit nok på kalkulatoren synes jeg. Uansett så er det ett billig alternativ.
Personlig så har jeg anskaffet meg en casio fx emulering sak på PCen. Den tegner grafer lynkjapt. Den får jeg dog bare brukt når jeg har en pc i nærheten. Dessuten så foretrekker jeg å ha kalkulatoren i hånden. Bruker den stort sett når jeg ikke har den fysiske i nærheten, eller om jeg skal tegne tunge grafer. Enkle grafer går greit nok på kalkulatoren synes jeg. Uansett så er det ett billig alternativ.
Fry: Hey, professor. Which course do you teach?
Professor Hubert Farnsworth: Mathematics in quantum neutrino fields. I chose the name myself to scare away any students.
Professor Hubert Farnsworth: Mathematics in quantum neutrino fields. I chose the name myself to scare away any students.
Jeg bruker en TI n-spire CAS kalkulator. Den tegner grafene lynkjapt og tillater både "vanlige" funksjoner og periodiske funksjoner. Den støtter også bokstavregning og har kan regne med matriser og kan løse integraler, derivere funksjoner og løse differensialligninger. Den har også en excel-lignende regneark-funksjon. Den koster dog en smule mer enn de andre casio og texas-kalkulatorene. Men som sagt må du sjekke hva som er tillatt på skolen din.
Viktig dog er at på universitetseksamen (ved UiO) er kalkulator som kan regne symbolsk ikke tillatt.
Cube - mathematical prethoughts | @MatematikkFakta
Med forbehold om tullete feil. (både her og ellers)
Med forbehold om tullete feil. (både her og ellers)