Plan for Privatisteksamener

Det er god trening å prate matematikk. Her er det fritt fram for alle. Obs: Ikke spør om hjelp til oppgaver i dette underforumet.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Svar
HVITTHUS
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 1
Registrert: 07/08-2022 11:56

Hei. Jeg skal ta opp noen realfag i år. Da Matematikk S1 + S2, Kjemi 1 + 2 og Fysikk 1. Kanskje ikke vanskelig å skjønne hva jeg vil inn på :D

I tillegg til dette skal jeg ta BIO 1 + 2, samt Religion, Geografi, Matte 1P og Naturfag. Får jeg seks i samtlige fag, har jeg snittet til å komme inn på mitt drømmestudium til neste år. Skal og ta et årsstudium i kultur, som ikke ser ut som krever mye jobb, bare 2 eksamener per semester.

Det jeg lurer på er hvordan jeg skal legge opp løpet for dette. Har kjøpt en pakke fra Bjørknes med Kjemi 1, S1 og BIO 1 nå til høsten, og Fysikk 1, Kjemi 2, S2 og BIO 2 til våren, så de er grei.

Men hvordan skal jeg legge opp de andre eksamenene? Tenkte det kanskje var lurt å legge Naturfag og Matte 1P eksamen til våren, da jeg får mye gratis der fra Matte S2, samt Fysikk 1, Kjemi 1+2 og Bio 1+2, stemmer det? Trenger seks i de to fagene og, men hadde vært greit om jeg ikke trengte å bruke mye tid til å lese til dem.

Så jeg tenker å ta Religion og Geografi nå i år uten undervisning, og lese på de 30 min per fag hver dag fremover til eksamen. Høres dette realistisk ut? Har ingen forkunnskaper meg realfagene jeg skal ta. Noen som kanskje har en bedre plan på hvordan jeg kan legge opp løpet?

Når det kommer til å lære seg realfag, tenkte jeg å gjøre det ´´vanlige´´ og lese på det vi skal ha om dagen før, gjøre noen oppgaver, og bryne meg på resten av oppgavene tilhørende det vi har på skolen etter timen. Noen andre gode råd. Har lest litt om studieteknikker som Fordelt repetisjon, hvordan er det best å bruke dette i realfag? Gjøre oppgaver tilhørende tema, så gjenta samme oppgavene 3 dager etter, så 5 dager etter, 7 dager etter, 2 uker etter? Eller er jeg på villspor?
hundeny
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 1
Registrert: 16/11-2022 20:01

Generelt anbefales det, at du venter 36 timer mellem doserne. Dette giver mulighed for, at virkningerne af lægemidlet kan aftage https://norskapotek24.com/. Hvis du tager medicinen fredag aften, burde du være klar til søndag morgen.
Svar