Tror jeg har til 1. juli til å endre prioriteringsrekkefølge, så vi har til da

Takk
Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa
Polen også.Tobias_87 skrev:Alle de norske universitetene tilbyr medisinutdanning på et høyt nivå. Om du likevel ikke skulle komme inn så er det jo vanlig at mange nordmenn drar til Tsjekkia og Ungarn for å studere til lege. Kanskje noe å ha i bakhodet
og danmarkJanhaa skrev:Polen også.Tobias_87 skrev:Alle de norske universitetene tilbyr medisinutdanning på et høyt nivå. Om du likevel ikke skulle komme inn så er det jo vanlig at mange nordmenn drar til Tsjekkia og Ungarn for å studere til lege. Kanskje noe å ha i bakhodet
Takk for svarene, ja jeg har også søkt i utlandet. Men kan noen si hvordan det er med studentmiljøet i de ulike byene? Og er det noen som har erfaring med kulldelingen slik de gjør det på NTNU?Gjest skrev:og danmarkJanhaa skrev:Polen også.Tobias_87 skrev:Alle de norske universitetene tilbyr medisinutdanning på et høyt nivå. Om du likevel ikke skulle komme inn så er det jo vanlig at mange nordmenn drar til Tsjekkia og Ungarn for å studere til lege. Kanskje noe å ha i bakhodet
HeiTobias_87 skrev:Alle de norske universitetene tilbyr medisinutdanning på et høyt nivå. Om du likevel ikke skulle komme inn så er det jo vanlig at mange nordmenn drar til Tsjekkia og Ungarn for å studere til lege. Kanskje noe å ha i bakhodet
hva får du i snitt?Banan skrev:HeiTobias_87 skrev:Alle de norske universitetene tilbyr medisinutdanning på et høyt nivå. Om du likevel ikke skulle komme inn så er det jo vanlig at mange nordmenn drar til Tsjekkia og Ungarn for å studere til lege. Kanskje noe å ha i bakhodet
Nå tror jeg at jeg kommer inn på alle byene i NO (fingers crossed), og tenker enten NTNU eller UIO, men har hørt at det er ikke så bra studentmiljø i Oslo fordi det er få elever fra andre byer. Vet noen noe om det? Og kanskje om studieløpene også? Har sett på nettsidene til både NTNU og UIO, men synes at UIO sin var ganske tungvindt.
Takk
Dette er jo bare rør. For det første er det latterlig om man bruker "6 i snitt" for annet enn et karaktersnitt lik eller over 5,95. For det andre er det jo realfagspoeng en kan tilegne seg, fire i tallet, noe som gjør at det for hhv. UiO og NTNUs krav for inntak i fjor "kun" krevdes 5,64 og 5,67 i snitt.Gjest skrev:hva får du i snitt?Banan skrev:HeiTobias_87 skrev:Alle de norske universitetene tilbyr medisinutdanning på et høyt nivå. Om du likevel ikke skulle komme inn så er det jo vanlig at mange nordmenn drar til Tsjekkia og Ungarn for å studere til lege. Kanskje noe å ha i bakhodet
Nå tror jeg at jeg kommer inn på alle byene i NO (fingers crossed), og tenker enten NTNU eller UIO, men har hørt at det er ikke så bra studentmiljø i Oslo fordi det er få elever fra andre byer. Vet noen noe om det? Og kanskje om studieløpene også? Har sett på nettsidene til både NTNU og UIO, men synes at UIO sin var ganske tungvindt.
Takk
du må ha minst 6 i snitt
vet du forskjellen på å studere i polen vs Ungarn? Har hørt Bjørknes har et opplegg. Lurer på hvem som er best. Vurdere selv å studere medisin.Banan skrev:Hei
Takk for at du svarer. Jeg har hørt mye av det samme som deg, Jørgen, og tenker også NTNU, men er fortsatt usikker. Er det noe annet ved selve studietilbudet som er annerledes annet enn det med pasientkontakt? Og ja, jeg satser på over 60.7 i snitt