Jeg har de siste 2 årene tatt VGS fag som privatist, og begynte med alle "samfunnsrelaterte" fag.
Jeg har følgende karakter i privatist eksamener som jeg har hatt iløpet av de siste 2 årene (engelsk 6,samfunnsfag 6, religion 6, naturfag 6, geografi 5, historie og norsk 5) ~5,66 i snitt.
Gikk ut VG3 med 3.8 i snitt (gadd aldri å lese).
Så, jeg har tatt kjemi 1 og biologi 1 som privatist i realfag, og har nå påbegynt på T-matten parallelt med kjemi 2.
Jeg jobbet hardt og fikk desverre en 4 i kjemi på eksamen som jeg fullførte i mai

I
T-matten er overkommelig så langt (lest omtrent halve boka og jobbet med oppgaver). Jeg var aldri særlig god i matte, og valgte derfor P matte når jeg gikk VGS i 2014. Om jeg måtte gjette får jeg nokk 4 i T-Matten, av overnevnt årsak.
"Oppgaveløsning" er noe jeg ikke er super sterk i, aldri vært det -men ren teori vil jeg si at jeg er godt over gjennomsnittet god i.
Jeg må ta R1 matte, fysikk 1 og kjemi 1 + 2 for å komme inn på drømmestudiet (psykologi, medisin) og så langt ligger jeg godt an til det. Tenkte det kunne vært lurt og spare fysikk 1 til jeg har fullført R1; da det er en del vektor regning i 1FY.
Jeg har 8 alderspoeng og 2 ekstrapoeng for årsstudium på universitet, og får jeg "god" karakter i de resterende fagene har jeg gode muligheter for å komme inn. Tok også
Er redd for at jeg ikke vil klare å få ønsket karakter pga mine "vansker" i de mere omfattende realfagene

Øver jeg feil? Dårlig studieteknikk i realfag? Hva kan årsaken være? Koker det kanskje ned til at jeg er født med udugelig "realfagshjerne"?
Thoughts? Er svært spent på høre hva dere tenker.