1p eksamen løsningsforslag

Det er god trening å prate matematikk. Her er det fritt fram for alle. Obs: Ikke spør om hjelp til oppgaver i dette underforumet.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Svar
idama4

Noen som vil legge ut løsningsforslag til 1p?
Aleks855
Rasch
Rasch
Sted: Trondheim
Kontakt:

Alle?
Bilde
Vaktmester
World works; done by its invalids
World works; done by its invalids

Hvis noen føler for å lage et løsningsforslag, så hadde det vært hyggelig om det ble lagt ut her: http://matematikk.net/side/Eksamensoppgaver Jeg har lagt ut lenke til dagens oppgave...
idama4

Hadde blitt veldig glad om noen vil ta seg bryet med å gjøre det :)
kongsberg

[quote="idama4"]Hadde blitt veldig glad om noen vil ta seg bryet med å gjøre det :)[/quote]
jeg kan gjøre det imorgen.
Gjest

Noen som har laget et løsningsforslag? :)
kongsberg

idama4 skrev:Noen som vil legge ut løsningsforslag til 1p?
Gjest skrev:Noen som har laget et løsningsforslag? :)
jeg har laged løsningforslag til 1p høst. men vet ikke hvor jeg skal laste den opp. vet dere hvor?
Gjest

Trur du har bommet på endel oppgaver på løsningforslaget ditt. 6.a, 5.a 3, b og c. og 1 c.
Lektorn
Riemann
Riemann

Jeg tror @Gjest bommer litt i sin post over. Oppgave 1c finnes ikke... eller? :roll:
Dessuten er det vel hakket mer konstruktivt hvis du viser hva som er feil, eller enda bedre - kommer med en alternativ/bedre løsning?

Jeg har ikke regnet gjennom oppgavesettet, men oppgave 1 på del 1 ville jeg løst helt uten regning. Her ser vi at det legges på en fast verdi hver gang, og da er det ganske greit å argumentere for at %-vis økning er størst ved første overgang. Mindre jobb og litt mere "elegant".
Svar