hjelp (10 trinn)

Det er god trening å prate matematikk. Her er det fritt fram for alle. Obs: Ikke spør om hjelp til oppgaver i dette underforumet.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Svar
L.N
Cayley
Cayley

Jeg trenger serr! help med matte. jeg føler meg en idiot i klassen som ikke klarer å forstå matte.volum,areal osv
Aleks855
Rasch
Rasch
Sted: Trondheim
Kontakt:

Sleng inn en oppgave du sliter med, men som du føler du burde kunne. På den måten er det mye lettere å hjelpe. Skriv gjerne hva du tror er riktig. Prøv å løse oppgaven på egen hånd, fortell oss hva du har gjort, og hvorfor.

Jo mer detaljer du gir oss, jo lettere er det å hjelpe.

Og det er ingenting å være flau over. Det å ha ei tavle, en lærer og et rom fullt av elever, det fungerer ikke for alle. Det fungerer fint for noen, men ikke alle. Og det er ikke fordi noen er smartere eller flinkere, men kun fordi man ikke får lære i eget tempo.
yeli
Noether
Noether

L.N skrev:Jeg trenger serr! help med matte. jeg føler meg en idiot i klassen som ikke klarer å forstå matte.volum,areal osv
anbefaler deg å løse eksempler, og prøve å forstå de.
selv om du ikke forstår med en gang, prøv og prøv og du vil se mønstrer etter du har prøvd på det samme et par ganger. (då vil matte virke veldig gøy)

selv om du føler deg som en idiot, så er du ikke det pga hvis du var det så hadde du ikke kik her engang.
Ting bør gjøres så enkelt som mulig,
men ikke noe enklere.
Svar