Hei!
Jeg holder på å skrive bacheloroppgave i matematikk, og som tittelen sier handler den om bruk av ikt i matematikkundervisningen. Mer spesifikt er problemstillingen: -"Hvordan kan man fremme læring i matematikk ved hjelp av digitale verktøy som for eksempel geogebra?" Videre vil jeg svare på hvilke problemer /fordeler bruk av slike programmer i matematikk undervisningen medfører.
Jeg har vært i praksis på 9.trinn, og vi hadde flere timer hvor vi brukte geogebra med geometri som tema.
Det jeg lurer på er om det er noen av dere som har erfaringer med bruk av geogebra i undervisning, og som ønsker å dele tanker om det her?
Har dere tips om egnet litteratur er jeg takknemmelig for det også!
På forhånd takk!
Bacheloroppgave - IKT i matematikkundervisningen
Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa
Vi brukte noe som het TI-Academy (åpenbart texas instruments) på VGS. Jeg likte det absolutt ikke. Det var lettere å få rett svar, men man lærte mindre. Dette kan absolutt være individuelt, men jeg lærer mye mer ved bruk av penn og papir.
Nå har jeg aldri brukt GeoGebra, men foreløpig stiller jeg meg ganske negativ til bruk av for mye IKT i matematikkutdanning.
Nå har jeg aldri brukt GeoGebra, men foreløpig stiller jeg meg ganske negativ til bruk av for mye IKT i matematikkutdanning.
Matematikk og informatikk @ Universitetet i Oslo:
Kurs jeg tar nå:
MAT1110, MAT1030, STK1100, INF1010
Kurs jeg tar nå:
MAT1110, MAT1030, STK1100, INF1010