Hadde sett stor pris på om nokon kunne gitt eit svar på dette sidan dei eg har snakka med stort sett har svart, ehm, veit ikkje osb...

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa
Eksamenskarakteren kommer i tillegg til standpunktskarakteren! Begge to kommer opp på vitnemålet.96xy skrev:Ein ting eg har lurt litt på både i førekant og i etterkant av R1 eksamen er om den karakteren me får på R1 eksamen berre vil stå som ein eigen karakter på karakterutskrifta, utan innverknad på standpunkt karakteren i matematikk R1 som me har hatt i heile år, eller om den vil ha innverknad på standpunkt karakteren?
Hadde sett stor pris på om nokon kunne gitt eit svar på dette sidan dei eg har snakka med stort sett har svart, ehm, veit ikkje osb...
Jepp det stemmer, var ihvertfall sånn da jeg gikk på vgs for noen år siden!96xy skrev:Så eksamenskarakteren får ikkje innverknad på standpunktkarakteren din? Faglærar skal altså ikkje regulera standpunktkarakteren ut frå eksamenskarakteren?
Ok, jeg gikk på vgs under reform 94, kan være det har blitt endret i kunnskapsløftet...? Jeg kom ihvertfall opp i naturfag på vk1, og selv om jeg fikk 5 på eksamen ble nok 3'ern i standpunkt fint stående...Realist1 skrev:Det var det jeg trodde, men flere av lærerne mine (i alle fall to stykker) har sagt at de blir slått sammen. F.eks. 6 i faget og 5 på eksamen => 5,5 på vitnemålet. I fjor var det en som holdt på å stryke i S1, men han fikk 3 på eksamen, og dermed fikk han 3 på vitnemålet i S1.
Det var slik, det er blitt endret. Uansett er det jo det samme i praksis...Realist1 skrev:Det var det jeg trodde, men flere av lærerne mine (i alle fall to stykker) har sagt at de blir slått sammen. F.eks. 6 i faget og 5 på eksamen => 5,5 på vitnemålet. I fjor var det en som holdt på å stryke i S1, men han fikk 3 på eksamen, og dermed fikk han 3 på vitnemålet i S1.