Jaja, så ble det slik at jeg kom opp i R2. Det gjør meg vel ikke så altfor mye, da jeg nettopp har hatt heldagsprøve og ting ligger rimelig frisk i minnet. Om jeg likevel heller kunne ha sløyfet R2 og kun blitt trukket opp i Fysikk2, hadde jeg vært mer fornøyd. Matte er ikke mitt sterkeste fag (ligger vel på svak firer i R2).
Dette får bli min introduksjon til forumet da jeg sikkert kommer til å bruke det hyppig fram til 20.05 da helvette braker løs:p
Tar gjerne imot tips om hva jeg bør fokusere på og håper dere som er velsignet med mattehjerne er aktive i perioden framover:)
Eksamen R2 på g?
Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa
Takk for svar,
Ja det blir nok å gå i en del eksamensoppgaver, men det som suger maks er jo at vi er første kull med R2 i kunskapsløftet. Dermed er det kun én eksamensoppgave som er lagt ut. Å være første kull har vært en evig forbannelse i alle mine fag:p
Ja det blir nok å gå i en del eksamensoppgaver, men det som suger maks er jo at vi er første kull med R2 i kunskapsløftet. Dermed er det kun én eksamensoppgave som er lagt ut. Å være første kull har vært en evig forbannelse i alle mine fag:p
-
- Grothendieck
Det er faktisk to eksamensoppgaver som er lagt ut til R2
http://eksempeloppgaver.udir.no/
Brukernavn: Eksempel
Passord: Eksempel
Og på eksamensoppgaver.org er det en del 3mx oppgaver som kan være relevante.
Jeg kom forresten opp i matte jeg og..hehe
http://eksempeloppgaver.udir.no/
Brukernavn: Eksempel
Passord: Eksempel
Og på eksamensoppgaver.org er det en del 3mx oppgaver som kan være relevante.
Jeg kom forresten opp i matte jeg og..hehe

-
- Grothendieck
Hehe..min feil, var visst fysikk som hadde to sett.
-
- Noether
Noen som har gjort den eksempeloppgaven? I oppgave 1 på del 1 håper jeg det er en trykkleif;) hehe
Gjelder 1 f) 1), skulle det ikke stått at tangenten er lik -3/2 X + 10, og ikke + 18???
noen som har gjort den?
Gjelder 1 f) 1), skulle det ikke stått at tangenten er lik -3/2 X + 10, og ikke + 18???
noen som har gjort den?
-
- Noether
fant ut av den der så ikke stress;)
MEN, hvordan "utnytter" dere det der alle hjelpemidler greiene? Tar dere med dere noe spes uten om bøkene og gamle prøver?
Finnes det en typisk "alle-mattebeivs-i-verden" oversikt som noen vet om" Det hadde jo vært deilig da vi helt sikkert får et umulig bevis!
MEN, hvordan "utnytter" dere det der alle hjelpemidler greiene? Tar dere med dere noe spes uten om bøkene og gamle prøver?
Finnes det en typisk "alle-mattebeivs-i-verden" oversikt som noen vet om" Det hadde jo vært deilig da vi helt sikkert får et umulig bevis!
Se over gamle prøver og ta dem med på eksamen. Noter seg eventuelle feil som går igjen i prøvene så du vet hva du må passe deg for på eksamen. Det er mitt gode råd til deg.
Jeg skulle også gjerne hatt en slik oversikt som du beskriver melhus:p
Serlig en som tar for seg alle sammenhenger mellom aritmetiske, geometrikse og uendelige følger og rekker. Klarer de enkleste induksjonsbevisene, men sliter når det tas til neste nivå:/
Serlig en som tar for seg alle sammenhenger mellom aritmetiske, geometrikse og uendelige følger og rekker. Klarer de enkleste induksjonsbevisene, men sliter når det tas til neste nivå:/