Kjemi 2 REA3012

Her kan du stille spørsmål vedrørende matematikken som anvendes i fysikk, kjemi, økonomi osv. Alle som har kunnskapen er velkommen med et svar.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Svar
astset
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 7
Registrert: 08/11-2021 17:59

Hei! Andre som har hatt eksamen i dag? Korleis er magefølelsen og ka syns dåke om sjølve eksamen? ☺️ Eg syns det var veldig spesielt kor stor del av den som var del 1-materiale på del 2, og så var det veldig mykje «nytt», veldig spent på fasit 🥵
Bir66
Noether
Noether
Innlegg: 33
Registrert: 27/10-2021 20:12

Jeg aner ikke. Svarte på alt, bortsett fra oppg. 2 c) 3) (den om massespekter til karbondioksid, og oppgaven 5 e) (om standardkurven). Rakk ikke de to.

Syns også det var for mye biokjemi, materialer og redoks både på del 1 og på del 2. Fikk nesten ingenting om buffere eller om uorganisk analyse. Vet ikke om det er bare meg, men føler alltid at del 2 er langt utenfor pensum.

Biokjemi og materiale kapitlene er heller ikke så store. Syns det var rart at så stor del av eksamen skulle gå til de to kapitlene.
Pascals firkant
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 4
Registrert: 11/11-2021 13:01

Vurderingsskjema ligger ute på udir.no, så jeg har sett svarene på flervalgs.
Er det likevel noen som har forslag til løsningsforslag til bla. titreringsoppgaven + strømstyrke.
(Eller bare løsningsforslag for hele greien :D )
astset
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 7
Registrert: 08/11-2021 17:59

Ja, heilt einig, det var veldig lite av det som er "typisk" for eksamen, følte meg litt "snytt" egt, mtp all jobbing med bufferlikninga og påvisingsreaksjonar både uorg og org..
Eg va veldig usikker på ms av co2, rekna med at toppane va 12, 16, 28 og 44, men syns oppg va veldig spesiell. Har aldri sett ms av noko som ikkje er hydrokarbon?
Eg hugsa ikkje ka eg svarte på dei to oppgåvene du nemner, eg kladda dei ikkje og besvarelsen min er ikkje lasta opp enno, men skal sjå då eg får den :)
Meina du det som står i vurderingsskjemaet? For eg kan ikkje skjønna og begripe om det stemme for meir enn fyste halvdel av del 1? Sikker på at det e det endelige løysningsforslaget? :shock:
Karola
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 9
Registrert: 10/11-2021 18:43

Synes eksamen gikk ganske bra, men spent på å få karakteren.
Svar