Muntlig praktisk eksamen fysikk 2

Her kan du stille spørsmål vedrørende matematikken som anvendes i fysikk, kjemi, økonomi osv. Alle som har kunnskapen er velkommen med et svar.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Svar
bene.b
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 1
Registrert: 15/03-2021 13:39

Hei!
Jeg har funnet ut for noen uker siden at jeg må ta muntlig praktisk eksamen i tillegg til skriftlig eksamen i fysikk 2 nå i vår.
Jeg tar eksamen som privatist og studerer hjemme (altså tar ikke kurs).

Jeg er da litt bekymret over den praktiske delen siden dette er første gangen jeg tar faget og har ikke mulighet til å utføre og forberede meg på forsøk/eksperimenter.

Noen som har tatt eksamen før og kan gi meg noe eksempler på forsøk som de kan spørre om?

Fortell også gjerne om din muntlig praktisk eksamen :) (hvordan det foregår, var det vanskelig osv)

Tusen takk på forhånd!
SveinR
Abel
Abel
Innlegg: 635
Registrert: 22/05-2018 22:12

Hei, jeg ville anbefalt å ta kontakt med skolen du skal gjennomføre eksamen ved, så kan de sikkert gi informasjon om aktuelle forsøk og hvordan eksamen er tenkt gjennomført. Hvordan muntlig-praktisk eksamen gjennomføres varierer - noen gjør det slik at kandidaten trekker et tilfeldig forsøk, andre har det slik at forsøket er en del av presentasjonen til kandidaten (og dermed selvvalgt ift. tema)). Du kan jo også høre om det er mulig å komme innom skolen for å gjøre deg kjent med noen forsøk i forveien av eksamen.
udugelig_i_realfag
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 2
Registrert: 27/04-2021 13:09

Hei,

sitter nå selv akkurat en uke før muntlig eksamen og aner ikke hva jeg skal begynne å øve på for å kunne i det minste bestå det?

Strøk skriftlig med glanss i 2019, og litt uvirkelig på at det skal utføres muntlig også noe som stresser meg noe inni satans...

Kjenner at ''Fysikk med Eivind'' er til noe hjelp, men det blir så tørt og mister all konsentrasjon fort etter at jeg tar opp pensumboka...

Evt, spent å høre noe fra deg og hvordan det går den dagen.
Svar