Fysikk eksamen forkurs 29/05

Her kan du stille spørsmål vedrørende matematikken som anvendes i fysikk, kjemi, økonomi osv. Alle som har kunnskapen er velkommen med et svar.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Svar
Pokijh
Noether
Noether
Innlegg: 26
Registrert: 20/05-2019 17:41

I morgen vil eksamen i fysikk gjennomføres til de som har gått forkurset til ingeniørutdanning. Noen som har en anelse om hvordan disse oppgavene blir? Skal visstnok være flervalgsoppgaver. Tror dere at det blir mange? Vanskelighetsgrad?
Immobile
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 4
Registrert: 23/05-2020 15:03

Skal ha den jeg også. Jeg tror at vi kan forvente mange ''lurespørsmål'' i alle fall, der det gjelder å lese spørsmålene mange ganger. Hvis det er de samme som lagde matematikkeksamen så blir også boka ubrukelig. Har du øvd mye?
Pokijh
Noether
Noether
Innlegg: 26
Registrert: 20/05-2019 17:41

Immobile skrev:Skal ha den jeg også. Jeg tror at vi kan forvente mange ''lurespørsmål'' i alle fall, der det gjelder å lese spørsmålene mange ganger. Hvis det er de samme som lagde matematikkeksamen så blir også boka ubrukelig. Har du øvd mye?
Ligger på et brukbart nivå, og tenker å lese hele dagen i dag hvertfall. Kjenner at jeg ville vært mer komfortabel med en ordinær eksamen. Har B i mappevurderingen, og vil satse på å beholde den karakteren også etter eksamen. Men om det blir stort fokus på teori og ikke utregninger, tror jeg at jeg ligger dårligere an.
Immobile
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 4
Registrert: 23/05-2020 15:03

Pokijh skrev:
Immobile skrev:Skal ha den jeg også. Jeg tror at vi kan forvente mange ''lurespørsmål'' i alle fall, der det gjelder å lese spørsmålene mange ganger. Hvis det er de samme som lagde matematikkeksamen så blir også boka ubrukelig. Har du øvd mye?
Ligger på et brukbart nivå, og tenker å lese hele dagen i dag hvertfall. Kjenner at jeg ville vært mer komfortabel med en ordinær eksamen. Har B i mappevurderingen, og vil satse på å beholde den karakteren også etter eksamen. Men om det blir stort fokus på teori og ikke utregninger, tror jeg at jeg ligger dårligere an.
Tviler egentlig på at det blir mye teori. Hadde prøveeksamen på NTNU for noen uker siden, og det var ett teorispørsmål der. Tror de tenker at det blir for lett å jukse på teorispørsmål...
Alleks

Hva synes dere om eksamen idag?
Pokijh
Noether
Noether
Innlegg: 26
Registrert: 20/05-2019 17:41

Synes den var vanskelig. Om det skyldes oppgaven eller egen forberedelse er jeg usikker på. Har ligget på B til nå, men er fornøyd om jeg får C på denne.

Spesielt 2 oppgaver ble jeg usikker på; den om elektrisitet og den om bølger. Hva svarte dere andre på oppgaven om bølger? Jeg svarte Maks - annet - maks - annet

På A om elektrisitet svarte jeg 217 ohm. Kjenner jeg er skikkelig usikker, haha
Alleks

Jeg svarte også 217 ohm, tror det er riktig. Jeg fikk maks, min, maks, min. på bølgeoppgaven. Tror den er feil. Halveringsoppgaven ga jeg opp på.
Alleks

Vi får løsningsforslag 15:30. Sier meg fornøyd med C jeg også, og satser på at det blir ordinære eksamener i årene fremover:)
Pokijh
Noether
Noether
Innlegg: 26
Registrert: 20/05-2019 17:41

Kan du poste løsningsforslaget når du får det?
Fysikalitet
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 2
Registrert: 29/05-2020 18:51

Noen som har løsning?
Tambongo

Tar også gjerne et løsningsforlag. Hva fikk dere i karakter? Jeg fikk C, men er litt skuffet. Følte at det gikk såpass bra at det var mulig å få B. Den halveringsoppgaven var helt umulig, men. Noen som fikk den til?
Ricoritz
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 1
Registrert: 04/05-2021 12:44

Hei kan noen av dere sende fysikk eksamen for 2020 har prøvd å finne den i flere timer.
Svar