Fysikk forkurs ingeniør

Her kan du stille spørsmål vedrørende matematikken som anvendes i fysikk, kjemi, økonomi osv. Alle som har kunnskapen er velkommen med et svar.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Svar
Ole662
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 1
Registrert: 06/12-2019 17:28

Hei! Jeg går fysikk forkurs ingeniør linjen på USN og har en kommende prøve til mandag den 09.12.2019. Jeg sliter med å få snudd om formler i fysikken, og prøven er i 4 forskjellige kapitler. Det kommer til å være kapittel 5 Bevegelsesmengde, kapittel 6 Fysikk i væske og gasser, kapittel 7 Termofysikk og kapittel 8 Lys. Lurte på om noen har noen nyttige formler som viser hvordan de er snudd om/eller kan snus om i disse kapitlene? Det hadde vært til utrolig stor hjelp!
Tusentakk for svar på forhånd :D .
Brukef5675

Hei. Det nå jeg skal spørre er ikke relevant til innlegget ditt. Jeg skal selv ta forkurs på USN Kongsberg til neste, og trenger info om forkurset. Hvor mAnge timer er det per uke? Vanskelighetsgrad? Mange fag tAr du i denne semesteret? Hvor mange elever er det på en kull? Q
Janhaa
Boltzmann
Boltzmann
Innlegg: 8552
Registrert: 21/08-2006 03:46
Sted: Grenland

Brukef5675 skrev:Hei. Det nå jeg skal spørre er ikke relevant til innlegget ditt. Jeg skal selv ta forkurs på USN Kongsberg til neste, og trenger info om forkurset. Hvor mAnge timer er det per uke? Vanskelighetsgrad? Mange fag tAr du i denne semesteret? Hvor mange elever er det på en kull? Q
https://www.usn.no/studier/finn-studier ... tdanning-1
La verken mennesker eller hendelser ta livsmotet fra deg.
Marie Curie, kjemiker og fysiker.

[tex]\large\dot \rho = -\frac{i}{\hbar}[H,\rho][/tex]
Svar