Fysikk 2 Eksamen

Her kan du stille spørsmål vedrørende matematikken som anvendes i fysikk, kjemi, økonomi osv. Alle som har kunnskapen er velkommen med et svar.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Gjest

Fysikkmann97 skrev:Gikk greit. Havner vel på en femmer. Ene oppgaven (oppgave 6) var farlig lik en av oppgaven som var på forrige vår-eksamen.
hva ble det?
Fysikkmann97
Lagrange
Lagrange
Innlegg: 1258
Registrert: 23/04-2015 23:19

4.
Gjest

Fysikkmann97 skrev:4.
Hvor mange poeng tror du at du ca. fikk? Er veldig usikker på hva jeg kommer til å få ettersom en forferdelig innsats i flervalgsoppgavene :?
Fysikkmann97
Lagrange
Lagrange
Innlegg: 1258
Registrert: 23/04-2015 23:19

Tror jeg ligger rett under 45 poeng.
Erdos

Hvor finner man karakterene? Håper sensorene er noe snillere i år på grunn av den ganske så slemme del 1! :x
Aftermath
Cayley
Cayley
Innlegg: 77
Registrert: 23/05-2016 23:12
Sted: Trondheim

Gjest skrev:
Fysikkmann97 skrev:4.
Hvor mange poeng tror du at du ca. fikk? Er veldig usikker på hva jeg kommer til å få ettersom en forferdelig innsats i flervalgsoppgavene :?
Vet ikke hvor ille du tenker flervalgene gikk. Men jeg hadde 14/20 riktig på flervalg. Hadde nok noe mer feil også, men det holdt til 6'er. Virker som om kanskje sensorene har vært litt greie på grunn av vanskelige flervalgsoppgaver. Kryss fingrene :D.
Gjest

Aftermath skrev:
Gjest skrev:
Fysikkmann97 skrev:4.
Hvor mange poeng tror du at du ca. fikk? Er veldig usikker på hva jeg kommer til å få ettersom en forferdelig innsats i flervalgsoppgavene :?
Vet ikke hvor ille du tenker flervalgene gikk. Men jeg hadde 14/20 riktig på flervalg. Hadde nok noe mer feil også, men det holdt til 6'er. Virker som om kanskje sensorene har vært litt greie på grunn av vanskelige flervalgsoppgaver. Kryss fingrene :D.
6 avkrysningsoppgaver feil gir [tex]6\cdot 0.5 = 3[/tex] poeng trekk.
Grensen for 6 ble satt til 90 %. Dette er vanlig for skriftlig eksamen i Fysikk 2.
90 % av 60 poeng tilsvarer en poengsum lik 54. Med andre ord, du hadde 3 poeng til gode også. ;)
oradan

Jeg synes ikke 4 er noen skam på en eksamen. Eksamen er generelt, men ikke alltid, "vanskeligere" enn vanlig. Med " ", så mener jeg at vanskelighetsgraden er kansje den samme som en er vant til, men at sensorene er strengere. I vanlig klassemiljø (hvis en er uheldig med dumme klasse kamerater) har en gjerne et svakere sammenlignings grunnlag (dvs, mange elever kan få gjennomslag for at en oppgave var for vanskelig). Jeg vil ikke si at det som skjer på mange norske skoler er normalfordeling, men et problem læreren har mellom det å få problemer med rektor fordi de fleste får dårlige karakterer, og det at karakterene skal være reele. Igjen, noen har ikke dette problemet overhodet, fordi en valgte en "sikkelig" skole, slik at karakteren mellom eksamen og standpunkt er ganske liten. Dvs, det er ikke alle som opplever dette som et problem, men kan være med på å forklare differanse mellom standpunkt og eksamens karakter.

Personlig tror jeg alle her har gått på "sikkelige" skoler ^^
Svar