Kjemi på universitetet - oppgaver

Her kan du stille spørsmål vedrørende matematikken som anvendes i fysikk, kjemi, økonomi osv. Alle som har kunnskapen er velkommen med et svar.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Svar
strawinskij

Hei! Først og fremst, beklager hvis dette er i feil underforum, burde kanskje vært i matematikk i andre fag, bare å flytte hvis det er feil..

Så over til spørsmålet. Har begynt på NTNU denne høsten, og merker jeg sliter litt med kjemifaget (blant annet, haha). Er 4t (litt vimsete) forelesning i uka, og så en øving. Og det er det. Ingen anbefalte oppgaver eller lignende.. Merker jeg sliter en del med stoffet. Og vet at kjemi er et oppgavefag, men vet ikke helt hvilke oppgaver jeg burde gjøre. Så spurte foreleseren (nei, har ikke Ystenes), og han sa jeg burde gå gjennom kjemi2 boka?? Så jeg vil bli god i kjemifaget jeg har nå ved å gå gjennom den boka?? Jeg har planer om å gå gjennom kjemi1+2, men er bare det med tid... (snart ferdig med 1..) (bruker også veldig mye tid på mattte1 og dekke manglende algebra&trigonometri-huller).

Men ja. Noen andre som har noen tips? Tenkte jo at oppgaver i læreboka er et naturlig sted, men er sånn 150oppgaver til hvert kapittel.. (også har jeg ikke kjøpt den. Brukes en av Pearson, laget for NTNU. Har Chang fra da jeg tok generell kjemi ved et annet universitet i fjor. Også har jeg sett en del forskjellige på biblioteket.)

Ja, dette ble jo litt rotete. Kortfattet tror jeg at jeg spør; hvordan kan jeg best jobbe med kjemi? (på universitetet)
Kjemikern
Guru
Guru
Innlegg: 1167
Registrert: 22/10-2015 22:51
Sted: Oslo

Hvilket emne er det?



Hvordan type kjemi fag er det (generell kjemi, organisk-, uorganisk kjemi etc.)?
Invers_sexy

Personen snakker om generell kjemi (eller grunnleggende kjemi)

Anbefaler at du melder deg på emnet til Ystenes. Det er mest adaptert til folk uten kjemi fra videregående skole og passer ypperlig for folk som enten har glemt kjemi eller begynner på nytt.
trådstarter

Kjemikern skrev:Hvilket emne er det?



Hvordan type kjemi fag er det (generell kjemi, organisk-, uorganisk kjemi etc.)?

Er generell kjemi, emnet heter TMT4112, https://www.ntnu.no/studier/emner/TMT4112.

Invers_sexy skrev:Personen snakker om generell kjemi (eller grunnleggende kjemi)

Anbefaler at du melder deg på emnet til Ystenes. Det er mest adaptert til folk uten kjemi fra videregående skole og passer ypperlig for folk som enten har glemt kjemi eller begynner på nytt.
Riktig. Hmm, får prøve å komme meg på forelesningene hans. Takk for tips!
Svar