Rasjonale tall

Her kan brukere av forum utfordre hverandre med morsomme oppgaver og nøtter man ønsker å dele med andre. Dette er altså ikke et sted for desperate skrik om hjelp, de kan man poste i de andre forumene, men et sted for problemløsing på tvers av trinn og fag.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Charlatan
Guru
Guru
Innlegg: 2499
Registrert: 25/02-2007 17:19

Jeg sendte en mail for en stund siden til en eller annet offentlig side om utdanning, og de sier det ikke er mulig å kombinere kunnskapsløftet med den gamle reformen. Altså, at man ikke kan ta linjer fra den gamle reformen hvis man har fag som inngår i kunnskapsløftet, hvis ikke hadde jeg gjort det samme!
Sonki
Cayley
Cayley
Innlegg: 88
Registrert: 21/06-2007 13:31

selvsagt stiller jeg til abelkonkurransen ;), men resultatet mitt i fjor var såpass dårlig at jeg ikke vil snakke om det da (hadde ikkesett slike type oppgaver før) :P.

til Jarle:
Læreren min har snakket med en fra utdanningdirektoratet (tror jeg) som hevdet at det var mulig å ta 3MX som privatist, fordi om man har R1. Dermed vill man ikke trenge å ta R2 til neste år. Man vil også kunne få et likt antall studiepoeng.
Charlatan
Guru
Guru
Innlegg: 2499
Registrert: 25/02-2007 17:19

Flott, takk for tipset :)

Regner ikke med man får dobbelt opp hvis man velger R2 også vel?
Aner du om det går an å ta S1 matte i tillegg for ekstra poeng?
Hvis ikke skal jeg snakke med rådgiver.
Sonki
Cayley
Cayley
Innlegg: 88
Registrert: 21/06-2007 13:31

Selv referer jeg bare til hva læreren fortalte meg, jeg tør ikke si at dette stemmer 100%(angående 3MX).
Jeg tviler på om du får ekstra poeng for å ta R2 eller S1 i tilegg, men jeg tror det ville vært best å høre med rådgiveren
:)
Svar