Poker

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk på høyskolenivå. Alle som har kunnskapen er velkommen med et svar. Men, ikke forvent at admin i matematikk.net er spesielt aktive her.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Svar
Lilli
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 7
Registrert: 27/02-2006 17:56

Heisan:)

Jeg lurer på om noen kan fortelle meg hvordan man bruker de ulike outsene i poker til å finne de ulike sannsynlighetene?? Dersom man for eks vet at man har 4outs hvordan kan dette hjelpe meg til å regne ut sannsynligheten for at et av disse kortene skal komme??

Håper noen kan hjelpe meg me dette:)
Magnus
Guru
Guru
Innlegg: 2286
Registrert: 01/11-2004 23:26
Sted: Trondheim

Kommer ann på hvor mange som sitter rundt borde, hvis det er en fler-veis allin, så du har sett kortene til de andre.. Mange faktorer som spiller inn.
*Sorcerer*
Cantor
Cantor
Innlegg: 111
Registrert: 16/12-2005 21:17

Jeg regner med at du snakker om texas hold'em poker siden dette er det som er mest populært. Da kan du bruke antall outs til å regne ut sannsynligheten for at det neste kortet er et kort som er gunstig for deg. Du må trekke fra de kortene du ser, altså felleskortene og dine kort på hånden så deler du det på antallet kort igjen i bunken og der har du det.

Du kan også ta en titt på denne linken hvis du vil vite mer.
Svar