MAT1110 veldig vanskelig?

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk på høyskolenivå. Alle som har kunnskapen er velkommen med et svar. Men, ikke forvent at admin i matematikk.net er spesielt aktive her.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Svar
Strikkekatten42
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 6
Registrert: 20/10-2021 13:48

Jeg skal ha MAT1110, STK1100 og MEK1100 i år (UiO), men det er noen år siden jeg tok MAT1100 og MAT-INF1100. Karakterene mine i disse fagene var heller ikke de beste, og jeg skal derfor forbedre disse neste år

Blir MAT1110, STK1100 og MEK1100 veldig vanskelig for meg i år? Jeg skjønner at jeg må oppfriske noen ting, men hva skal jeg da ev. fokusere på? Differensligninger, differensialligninger, Taylors formel, induksjonsbevis, delbrøkoppspaltning, kontinuitet...etc?
SpreVitenskapVidere
Cantor
Cantor
Innlegg: 148
Registrert: 19/11-2021 02:26
Sted: Oslo
Kontakt:

Hei , Eg har ikke hatt de emnene på UiO men tok noen tilsvarende på UiB.

STK1100 er statiskk og sannsynlighet så det blir ikke vanskelig av å ikke ha gode karakterer på de tidligere nevnte emner,

MAT1110 er kalkulus og lineær algebra så er godt koblet med MAT1100 men du trenger ikke å gå gjennom hele pensum for dette faget for å beherske MAT1110 så les nok til du klarer å forstå det du leser. Kanskje fokusere mer på lineær algebra delen her da er den litt enklere .

MEK1100 er knyttet til begge delene av MAT1110 men er faktisk ikke så vanskelig .

Min anbefaling er å se på tidligere eksamensoppgaver og analysere dem litt . Hvilke oppgaver/deler av pensum fokusere foreleseren på så skipper du å fokuser og bruk tid på temaer som du ikke trenger å mestre eller kommer i eksamen .
En annen ting er å sjekke om det emnet du tar er grunnlag for et annet fag du skal ta senere i studieløpet .

Lykke til
Livet er et kaotisk system, og vi kan ikke forutsi det i mer enn noen få sekunder. Så nyt livet ditt med å være omsorgsfull og delende.
Farhan
olenledoux
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 1
Registrert: 10/02-2022 08:02

Takk for flotte tips
try to contral the ball in slope game
Svar