Håpet er, da jeg er ferdig, å kunne jobbe innen IT og/eller finans (fintech). Å være analytiker i bank ser spennende ut. Senere i karrieren ser det jo fint ut å bli for eksempel realfagslærer, men må kanskje da ha noen ekstra pedagogikkfag?
Jeg vurderer derfor å bytte til matematikk bachelor på NTNU (vet også UIO har matematikk og økonomi bachelor), men er usikker på om det er lurt. Masteren som jeg ser på da er enten analyse, anvendt matematikk eller statistikk kombinert med noe økonomi eller IT etter bachelor. Er dette noe som er ettertraktet i arbeidslivet? Eller må man rett og slett ta ren økonomi for å jobbe innen bank og finans? Jeg vet at rene matematikk-retninger (pur matematikk) kanskje ikke er like ettertraktet innen det jeg har lyst til å jobbe med (selv om det ser veldig spennende ut).
Vet liknende spørsmål har blitt stilt på forumet for mange år siden, men vil gjerne høre noen nye innspill. Jeg stiller spørsmålet her for i kretsen min er det ikke mange som studerer realfag og ser i hvert fall ikke på "kompleksanalyse visualisert" på YouTube på lørdagskvelden hahaha

Beklager for langt innlegg og mange spørsmål, men det er fint å lufte tankene mine til noen av dere her som kanskje er litt likere meg