Jeg tror også at du ville ha fått det, spesielt hvis du hadde brukt to semestre på det samme pensumet.Johan Nes skrev:
Jeg interesserer meg for matematikk og tror nok jeg hadde fått 6 i R2 om jeg hadde hatt litt bedre tid på meg. Kunne sikkert fått 4 på eksamen også om jeg disponerte tiden min bedre (ble ikke ferdig).
R1/R2 VS Matematikk på universitets- og høyskolenivå?
Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa
Skjønner. Nå skal ikke jeg studere på NTNU, men det er vel mye av det samme tenker jeg.fuglagutt skrev:Matematikk 1 og matematikk 2 på NTNU består av kalkulus i én variabel (matte 1) og kalkulus i flere variabler (matte 2). Å ha god forståelse fra R2 vil helt klart være en stor fordel, men om man jobber hardt i begynnelsen av året så er det ingen umulighet å ta igjen forspranget. Dog krever det at du jobber ganske hardt og går for forståelse framfor å pugge formler
Jeg er motivert for å jobbe ganske hardt, så får vi se om det holder. Er ikke bekymret for å stå, men jeg sikler jo på en A eller i det minste en B.

Vi får håpe det.Go_Rilla skrev:Jeg tror også at du ville ha fått det, spesielt hvis du hadde brukt to semestre på det samme pensumet.Johan Nes skrev:
Jeg interesserer meg for matematikk og tror nok jeg hadde fått 6 i R2 om jeg hadde hatt litt bedre tid på meg. Kunne sikkert fått 4 på eksamen også om jeg disponerte tiden min bedre (ble ikke ferdig).

Jeg spurte UiO om det i forbindelse med noen andre spørsmål og fikk dette svaret:
Emnene som inngår i MIT-programmet første semester, spesielt MAT1100 og MAT-INF1100 vil det være fordelaktig å ha R2 i fra tidligere. Det er ikke slik at man nødvendigvis bruker alt man lærte direkte, men det er en fordel å ha vært borti en del ting slik at man slipper å bruke tid på å lære dette i tillegg til det man egentlig skal lære.