Jeg ønsker å regne ut p-verdi for ulike terms mellom to biologiske datasett. Etter det jeg har forstått må jeg utføre en Fisher eksakt test, men vet ikke helt hvordan jeg skal gå frem.
For et term/begrep har vi at
Cluster frekvens: 4 av 71
Genom frekvens: 844 av 6338
Viss noen kan sette meg på rett spor hadde jeg blitt veldig takknemlig.
Fisher eksakt test
Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa
er dette relatert til Fisher's Z transform,?Ariane skrev:Jeg ønsker å regne ut p-verdi for ulike terms mellom to biologiske datasett. Etter det jeg har forstått må jeg utføre en Fisher eksakt test, men vet ikke helt hvordan jeg skal gå frem.
For et term/begrep har vi at
Cluster frekvens: 4 av 71
Genom frekvens: 844 av 6338
Viss noen kan sette meg på rett spor hadde jeg blitt veldig takknemlig.
[tex]Z={1\over 2}\ln|(1+r)/(1-r)|[/tex]
der
r er korrelasjonskoeffisienten
La verken mennesker eller hendelser ta livsmotet fra deg.
Marie Curie, kjemiker og fysiker.
[tex]\large\dot \rho = -\frac{i}{\hbar}[H,\rho][/tex]
Marie Curie, kjemiker og fysiker.
[tex]\large\dot \rho = -\frac{i}{\hbar}[H,\rho][/tex]
Har prøvd meg litt frem på http://www.socscistatistics.com/tests/f ... ault2.aspx
Setter
Gruppe 1: Ja
Gruppe 2: Nei
Categori 1: Cluster
Categori 2: Genome
Det vil si
4, 844
67, 5494
Problemet er at jeg har titalls slike terms/posisjon/funksjoner som jeg skal se på. Viss jeg må ta alle manuelt kommer det til å ta lang tid. Det bør kunne gjøres med Excel eller SigmaPlot, men kommer til kort
Setter
Gruppe 1: Ja
Gruppe 2: Nei
Categori 1: Cluster
Categori 2: Genome
Det vil si
4, 844
67, 5494
Problemet er at jeg har titalls slike terms/posisjon/funksjoner som jeg skal se på. Viss jeg må ta alle manuelt kommer det til å ta lang tid. Det bør kunne gjøres med Excel eller SigmaPlot, men kommer til kort