sannsyn

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Svar
Gjest

ein biokjemikar skal bestemme konsentrasjonen av eit stoff i ein blodprøve. han vil nytta ein bestemt analyseteknikk. han veit at målingane er normalfordelt med forventingsverdi lik konsentrasjonen i blodprøva, og med standaravis lik 1,50.

kor mange analysar må det gjennomførast for at det skal vera 90% sannsynleg at gj.snittet av måleresultatat ikkje vil avike meir enn 1,00 frå den verkelege konsentrasjonen. vonk: gj.snittet av måleresultata er normalfordelte.

kan nokon hjelpa meg litt på veg her :)
Gjest

hei, ja. jeg også sliter noe si
nnsykt med denne oppgaven!
Auto-n00b
Noether
Noether
Innlegg: 43
Registrert: 27/03-2005 16:22

Hei!

Forventningsverdien er lik konsentrasjonen av blodprøven.

Vi vet at [tex]\sigma = 1,50[/tex].

Konsentrasjonen er [tex]\mu[/tex]. Vi har et 90 % - konfidensintervall, og det innebærer at G(Z) = 0,95, og dvs. at z = 1,65.

90 % - konfidensintervallet skal være [tex][\mu - 1, \mu + 1][/tex]. Dette gir bredden [tex]({\mu + 1}) - ({\mu - 1}) = 2.[/tex]

Bredden av dette konfidensintervallet skal altså ikke være større enn 2.

Vi får da at:

[tex]2*z*{\sigma\over \sqrt n}=2[/tex] hvilket gir n[symbol:tilnaermet]6 , fordi z = 1,65 og [tex]\sigma = 1,50[/tex].

Det må gjennomføres 6 analyser.

PS: Kuttet ut en del mellomregninger ettersom TEX-systemet mildt sagt går meg på nervene.
Svar