I oppgave 6.107 c :
Tegn en vektor v slik at (a +b+c)*v = 0
Jeg tegnet en vektor med koordinatene [1,-1], men i fasiten har de tegnet vektor v slik: Kan noen forklare meg hvorfor de tegner den slik?
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
I oppgave 6.104 c :
Her forstår jeg ikke hvorfor summen av vektorene blir 0. Kan noen forklare meg hvordan man kommer frem til dette svaret? ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
I oppgave 6.97 b:
Noen som vet hvor b kom fra? Er det feil i fasit? ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
I oppgave 6.115 a:
Forstår heller ikke hva de mener her:
Vis at v/|v| er en enhetsvektor som har samme retning som v:
Kan noen forklare meg litt nærmere hva de mener med dette. Ble ikke noe klokere av å lese fasit.
Fasit: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Og kan noen vise meg løsningen på denne :
Gitt vektor u = [-2,3] og v = [-1,1]. Bestem a og b slik at 2au-bv = 2bu + (a-2)v.