S1 og S2 som privatist

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Svar
OleErKul2002
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 14
Registrert: 31/08-2023 11:54

Hei.
Jeg har som mål å ta opp matte S1 og S2 som privatist nå denne høsten. Jeg har kjøpt de nye bøkene og begynt å løst oppgaver, ting jeg har vært gjennom før på vgs, men jeg legger merke til at det er en del nye tema, Bl.a. Programmering, i tillegg til at det er et generelt høyere nivå enn da jeg tok matten på vgs, for tre år siden.

Jeg har lest litt om at det er mulig å ta den gamle fagkoden som eksamen derimot. Stemmer dette? Det vil isåfall gjøre mine sjanser på god karakter større, ettersom jeg slipper bruke mye tid på å lære noe nytt, og heller fokusere på å repetere ting jeg har lært tidligere.

Setter pris på alle innspill.

Hilsen Ole, 21 år.
LektorH
Cantor
Cantor
Innlegg: 102
Registrert: 28/05-2015 15:04

Det går ikke an å ta S1 med den gamle koden lenger, så der må du nok lære de nye tingene.

I S2 har du en siste mulighet nå høsten 2023 https://www.udir.no/lk20/fagkoder/rea3028. Da har du fram til 15. september til å melde deg opp.
Svar