Hvordan gå fra 4 til 5 i 1T på to uker

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Svar
dumming
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 1
Registrert: 19/04-2023 15:18

Hei!
I dag er det to uker til jeg skal ha eksamen i 1T. Jeg har i løpet av året ligget på 4, og karakteren på eksamen vil telle mest. Har da en siste sjanse til å få 5.

Hvordan kan jeg på to uker forbedre meg slik at jeg kan få 5 på eksamen? Hva er mest lønnsomt å fokusere på i øvingen? På delen med hjelpemidler, hva slags hjelpemidler bør jeg ha med meg? Formler, tidligere oppgaver med fasiter, framgangsmåter til ulike typer oppgaver?

Setter stor pris på forslag!
studybuddy
Noether
Noether
Innlegg: 43
Registrert: 12/04-2022 12:54

Hei! Jeg anbefaler på det høyeste å sjekke ut eksamensoppgavene i 1T. Det ligger mange gode oppgaver ute. Du kan prøve å gjøre 2-4 hefter i uka, og notere ned oppgavene du synets var litt utfordrende og komme tilbake til disse noen dager før tentamen.

Husker selv at jeg var stresset over tentamen i 1T, men etter å ha gjort eksamensoppgavene følte jeg mer tryggere og det gikk veldig fint med meg på tentamen!

Lykke til:)
enbl_spotter
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 3
Registrert: 25/04-2023 19:46

Bytt til 1P
Svar