Noen som vet om noen fremgangsløsninger for Sinus S2(2015)?

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Svar
lennypower
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 1
Registrert: 31/03-2022 15:23

Hei, jeg leter etter en komplett fremgangsmåte for oppgavene i Sinus S2(2015). Jeg tar opp S2 som privatist, og det er veldig mange oppgaver som ikke har fasit på fremgangsmåte i boken, som gjør det vanskelig å vite om jeg gjør det riktig! Noen som vet om noe nettressurser/lignende?
Aleks855
Rasch
Rasch
Innlegg: 6855
Registrert: 19/03-2011 15:19
Sted: Trondheim
Kontakt:

Tror ikke det er laget noe fullstendig nei. Fasit er en ting, men å lage LF for alle oppgavene er litt mye.

Dessuten så kan de fleste oppgaver løses på så mange forskjellige måter, at det ville vært dumt om studentene får et inntrykk av at "dette er den eneste måten å gjøre oppgaven her på".
Bilde
LektorNilsen
Descartes
Descartes
Innlegg: 437
Registrert: 02/06-2015 15:59

lennypower skrev: 31/03-2022 15:28 Hei, jeg leter etter en komplett fremgangsmåte for oppgavene i Sinus S2(2015). Jeg tar opp S2 som privatist, og det er veldig mange oppgaver som ikke har fasit på fremgangsmåte i boken, som gjør det vanskelig å vite om jeg gjør det riktig! Noen som vet om noe nettressurser/lignende?
Har du sjekket denne siden? https://sinus-s2.cappelendamm.no/
Louise_S
Noether
Noether
Innlegg: 22
Registrert: 21/01-2022 11:03

Hei, jeg er sikker på at det finnes løsningsforslag for oppgavene i den nye Sinus S2 boken, altså for den nye læreplanen.
Jeg har r1 og bruker et nettsted som heter CoSinus, med formål å hjelpe privatiststudenter med læringen.
Kjenner du til denne siden? Den hjelper meg ut sååå mye. Det koster rundt 300 kr, men det hvert det!:)
Det er rett og slett læreboken. Du må skrive inn svaret ditt og den gir deg også et løsningsforslag etter hver oppgave :D
Alt er mulig.
Svar