2fy

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Svar
Gjest

Hvordan går lærere flest frem når de skal lage en prøve i 2fy? Henter de oppgaver fra andre læreverk? Finner de frem tidligere gitte eksamensoppgaver for 3fy, som de tilpasser 2fy-kurset. Eller finnest det rett og slett muntlige eksamensoppgaver for 2fy, som de rett og slett raner?
Magnus
Guru
Guru
Innlegg: 2286
Registrert: 01/11-2004 23:26
Sted: Trondheim

De varierer vel, men jeg vet 2fy-læreren min tok mye oppgaver fra en annen lærebok. De bruker vel også gamle eksamensoppgaver.

Matematikk.net har klart fokus på matematikk, et fint fysikkforum kan du finne på realisten.com !
Gjest

Fikk problemer med det forrige innlegget, kanskje noen av moderatorene vil fjerne det? Ellers takk til Candela for tipset. Jeg er også klar over at matematikk.net fremst og først konsentrerer seg om matematikk, men siden den har en mye større brukerbase enn lignende forum, synes jeg at det kan være hensiktsmessig å poste et innlegg eller to om nært beslektede emner.


Bilde


Bilde


Bilde

Bilde
Magnus
Guru
Guru
Innlegg: 2286
Registrert: 01/11-2004 23:26
Sted: Trondheim

Må beklage, og si at alle oppgavene ser helt ukjente ut.
Gjest

Hei!

Oppgave 1 (på den øverste prøven) kan du finne i ergos studiebok, s.31.

Oppgave 2 er hentet fra Ergos grunnbok (s. 72)

Oppgave 4 (på den nederste prøven) er en del av en terminprøve forfattet av Cappelen (se, http://www.rstnett.cappelen.no/lastned/ ... proveA.pdf)
Gjest

Ser ut til at jeg fikk litt for mange bilder, kanskje en moderator vil slette de overflødige?
Svar