Eksamen 2P-Y høst 2021
Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga
-
- World works; done by its invalids
- Innlegg: 847
- Registrert: 26/04-2012 09:35
Oppgaven som PDF:
-
- Fibonacci
- Innlegg: 2
- Registrert: 25/11-2021 11:09
Noen andre som også syntes at denne eksamens oppgaven var et hakk vanskeligere iforhold til tidligere 2P-Y eksamens oppgaver? Følte også at den var litt annerledes med tanke på innhold. 

-
- Pytagoras
- Innlegg: 6
- Registrert: 26/10-2021 10:52
- Kontakt:
Det er mange som i det siste har følt at etter fagfornyelsen i matematikkfagene i VGS, at H2021 eksamen(ene) har vært hakket vanskeligere, det kan være en liten sjanse for at det er korrekt,ettersom fagene går ut. Synes R1 og R2 var vanskelig i år, men, det er nok bare å ta dem opp igjen etter fagfornyelse å se. Alt som kommer på eksamen er jo pensum, så det er innafor.Tilfeldigbruker951 skrev: ↑25/11-2021 11:12 Noen andre som også syntes at denne eksamens oppgaven var et hakk vanskeligere iforhold til tidligere 2P-Y eksamens oppgaver? Følte også at den var litt annerledes med tanke på innhold.![]()
void pleaseDoNot(int, n) {
while (int i = 1; n <= i; i++)
{
std::cout >> "Please try again!!";
}
}

while (int i = 1; n <= i; i++)
{
std::cout >> "Please try again!!";
}
}

Helt enig! Både vanskeligere, og manglet flere av de "typiske" eksamens-oppgavene...Tilfeldigbruker951 skrev: ↑25/11-2021 11:12 Noen andre som også syntes at denne eksamens oppgaven var et hakk vanskeligere iforhold til tidligere 2P-Y eksamens oppgaver? Følte også at den var litt annerledes med tanke på innhold.![]()

Dvs at eksamens-komiteen har vært kreative og ikke masse-produsert «same shit».hotmath skrev: ↑25/11-2021 12:09Helt enig! Både vanskeligere, og manglet flere av de "typiske" eksamens-oppgavene...Tilfeldigbruker951 skrev: ↑25/11-2021 11:12 Noen andre som også syntes at denne eksamens oppgaven var et hakk vanskeligere iforhold til tidligere 2P-Y eksamens oppgaver? Følte også at den var litt annerledes med tanke på innhold.![]()
![]()
Og det er jo bra
La verken mennesker eller hendelser ta livsmotet fra deg.
Marie Curie, kjemiker og fysiker.
[tex]\large\dot \rho = -\frac{i}{\hbar}[H,\rho][/tex]
Marie Curie, kjemiker og fysiker.
[tex]\large\dot \rho = -\frac{i}{\hbar}[H,\rho][/tex]
-
- Fibonacci
- Innlegg: 2
- Registrert: 25/11-2021 11:09
Jeg er enig at det kan bli sett på som en positiv ting med var variasjon, men med tanke på at jeg har betalt for privatist studie og møtt opp til hver time, og allikevel finner "oppgaver" som vi ikke har lært å løse.
Så syns jeg det er litt dårlig
Så syns jeg det er litt dårlig

Forstår d, litt kjedelig.Tilfeldigbruker951 skrev: ↑25/11-2021 13:01 Jeg er enig at det kan bli sett på som en positiv ting med var variasjon, men med tanke på at jeg har betalt for privatist studie og møtt opp til hver time, og allikevel finner "oppgaver" som vi ikke har lært å løse.
Så syns jeg det er litt dårlig![]()
Hvilke oppgaver (litt nysgjerrig)?
La verken mennesker eller hendelser ta livsmotet fra deg.
Marie Curie, kjemiker og fysiker.
[tex]\large\dot \rho = -\frac{i}{\hbar}[H,\rho][/tex]
Marie Curie, kjemiker og fysiker.
[tex]\large\dot \rho = -\frac{i}{\hbar}[H,\rho][/tex]
Hei!
Jeg synes 2py eksamen i år var vanskelig… Alt for mye stoff/for store oppgaver på kort tid. Jeg rakk å gjøre ferdig alle oppgavene på del 1… Men mistet 3 oppgaver på Del 2 med hele 14 poeng… grunnet tid…
Hvor mange poeng må man ha for å få en 2’er?
Og er det noen som lager fasiten?

Jeg synes 2py eksamen i år var vanskelig… Alt for mye stoff/for store oppgaver på kort tid. Jeg rakk å gjøre ferdig alle oppgavene på del 1… Men mistet 3 oppgaver på Del 2 med hele 14 poeng… grunnet tid…
Hvor mange poeng må man ha for å få en 2’er?
Og er det noen som lager fasiten?
Det er viktig å huske at eksamen ikke skal teste om du får til å løse de samme oppgavene du allerede har løst i et halvår. Det skal faktisk også testes om du kan løse oppgaver som er annerledes, men som bruker den samme teorien.Tilfeldigbruker951 skrev: ↑25/11-2021 13:01 Jeg er enig at det kan bli sett på som en positiv ting med var variasjon, men med tanke på at jeg har betalt for privatist studie og møtt opp til hver time, og allikevel finner "oppgaver" som vi ikke har lært å løse.
Så syns jeg det er litt dårlig![]()
-
- Descartes
- Innlegg: 438
- Registrert: 02/06-2015 15:59
Her er løsningsforslag til del 1.
Fullstendig løsningsforslag kommer når det er klart (kan ikke helt love når)...
Gi gjerne tilbakemeldinger om det skulle være feil/mangler
Fullstendig løsningsforslag kommer når det er klart (kan ikke helt love når)...
Gi gjerne tilbakemeldinger om det skulle være feil/mangler
- Vedlegg
-
- Løsningsforslag DEL 1 av eksamen 2P-Y høsten 2021.pdf
- (477.39 kiB) Lastet ned 474 ganger
Ja, er helt enig. Syns IKKE at denne eksamen testet meg utifra pensum. Jeg har ni-øvd og vært gjennom absolutt alle kapitler. Jeg har også gjort tidligere eksamensoppgaver og syns det har gått fint. Denne eksamen derimot følte jeg virkelig ikke testa mattekunnskapene mine, som jeg har lært utifra pensum. I tillegg var det ting jeg har aldri har vært borte i en gang, til tross for hvor mye jeg har øvd. Vanskelighetsgraden på denne eksamen var mye høyere sammenligna med tidligere eksamener!!Tilfeldigbruker951 skrev: ↑25/11-2021 11:12 Noen andre som også syntes at denne eksamens oppgaven var et hakk vanskeligere iforhold til tidligere 2P-Y eksamens oppgaver? Følte også at den var litt annerledes med tanke på innhold.![]()
Det er sant det du sier, men denne eksamen inneholdt mye som jeg aldri en gang har vært borte i en gang i pensum!Aleks855 skrev: ↑25/11-2021 22:02Det er viktig å huske at eksamen ikke skal teste om du får til å løse de samme oppgavene du allerede har løst i et halvår. Det skal faktisk også testes om du kan løse oppgaver som er annerledes, men som bruker den samme teorien.Tilfeldigbruker951 skrev: ↑25/11-2021 13:01 Jeg er enig at det kan bli sett på som en positiv ting med var variasjon, men med tanke på at jeg har betalt for privatist studie og møtt opp til hver time, og allikevel finner "oppgaver" som vi ikke har lært å løse.
Så syns jeg det er litt dårlig![]()
Disse var vanskelige: Del 2: Oppgave 2, 4 d og e, hele oppgave 7, og 8 b og cJanhaa skrev: ↑25/11-2021 14:44Forstår d, litt kjedelig.Tilfeldigbruker951 skrev: ↑25/11-2021 13:01 Jeg er enig at det kan bli sett på som en positiv ting med var variasjon, men med tanke på at jeg har betalt for privatist studie og møtt opp til hver time, og allikevel finner "oppgaver" som vi ikke har lært å løse.
Så syns jeg det er litt dårlig![]()
Hvilke oppgaver (litt nysgjerrig)?
4d)Ematte123 skrev: ↑26/11-2021 14:15Disse var vanskelige: Del 2: Oppgave 2, 4 d og e, hele oppgave 7, og 8 b og cJanhaa skrev: ↑25/11-2021 14:44Forstår d, litt kjedelig.Tilfeldigbruker951 skrev: ↑25/11-2021 13:01 Jeg er enig at det kan bli sett på som en positiv ting med var variasjon, men med tanke på at jeg har betalt for privatist studie og møtt opp til hver time, og allikevel finner "oppgaver" som vi ikke har lært å løse.
Så syns jeg det er litt dårlig![]()
Hvilke oppgaver (litt nysgjerrig)?
Hvis du ser på benevningene til F og P, så fås jo pris/kostnad (energi)
[F*P] = (kWh)*(øre/kWh)= øre
La verken mennesker eller hendelser ta livsmotet fra deg.
Marie Curie, kjemiker og fysiker.
[tex]\large\dot \rho = -\frac{i}{\hbar}[H,\rho][/tex]
Marie Curie, kjemiker og fysiker.
[tex]\large\dot \rho = -\frac{i}{\hbar}[H,\rho][/tex]
Fort og gæli;Ematte123 skrev: ↑26/11-2021 14:15Disse var vanskelige: Del 2: Oppgave 2, 4 d og e, hele oppgave 7, og 8 b og cJanhaa skrev: ↑25/11-2021 14:44Forstår d, litt kjedelig.Tilfeldigbruker951 skrev: ↑25/11-2021 13:01 Jeg er enig at det kan bli sett på som en positiv ting med var variasjon, men med tanke på at jeg har betalt for privatist studie og møtt opp til hver time, og allikevel finner "oppgaver" som vi ikke har lært å løse.
Så syns jeg det er litt dårlig![]()
Hvilke oppgaver (litt nysgjerrig)?
7a)
Sånn uten prg, men med hånd;
a)
Denne stemmer vel;
[tex]a_1+a_2+a_3+,,,,+a_n= a_{n+2}-1[/tex]
b)
[tex]a_1+a_3+a_5+,,,+a_{2n-1}=a_{2n}[/tex]
Den stemmer vel ikke…
La verken mennesker eller hendelser ta livsmotet fra deg.
Marie Curie, kjemiker og fysiker.
[tex]\large\dot \rho = -\frac{i}{\hbar}[H,\rho][/tex]
Marie Curie, kjemiker og fysiker.
[tex]\large\dot \rho = -\frac{i}{\hbar}[H,\rho][/tex]