Hva har jeg lov til å ha med på del 2

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Svar
Jeg liker ikke matte
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 7
Registrert: 23/10-2021 14:05

Har jeg lov til å laste ned gamle eksamener og løsningsforslag og bruke dem på eksamen? Vist en en oppgave på den kommende eksamen er helt lik en oppgave som var på en tidligere eksamen, har jeg da lov til å kopiere og lime inn den tidligere oppgaven som svar. Blir dette sett på som juks fordi jeg brukne noen andres svar, eller har jeg lov til å gjøre det siden det er fra et dokument jeg har lastet ned før eksamen?
SpreVitenskapVidere
Cantor
Cantor
Innlegg: 148
Registrert: 19/11-2021 02:26
Sted: Oslo
Kontakt:

Det står at alle hjelpemidler er tillatt bortsett fra de som tillater kommunikasjon og du har ikke lov til åpen internett heller.

Du kan laste ned tidligere eksamensoppgaver med dere løsningsforslag og bruke dem.
Om det kommer en oppgave fra disse og du kopierer /limer så må du oppgi kilden og referere til den . Det er alltid bedre å svare på ens eget språk fordi ingen bruker samme uttrykksform som andre.

Også om du bruker ditt tidligere svar på en oppgave må du faktisk referere til det .Det var et sånt tilfelle i mediene der en student ble tatt for plagiat for å har brukt sin tidligere besvarelse.‼️
Livet er et kaotisk system, og vi kan ikke forutsi det i mer enn noen få sekunder. Så nyt livet ditt med å være omsorgsfull og delende.
Farhan
Svar