kjemi2 trenger hjelp

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Svar
sofia21
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 6
Registrert: 22/05-2021 20:39

hei :D jeg sitter utrolig fast på oppgaven her og kunne virkelig trengt litt hjelp:
Sist redigert av sofia21 den 22/05-2021 23:55, redigert 1 gang totalt.
Aleks855
Rasch
Rasch
Innlegg: 6855
Registrert: 19/03-2011 15:19
Sted: Trondheim
Kontakt:

Det var en litt trasig måte å se bildet på. Last det gjerne opp direkte i stedet for å lime det inn i en .docx fil.
Bilde
anon300
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 18
Registrert: 27/04-2021 07:19

sofia21 skrev:hei :D jeg sitter utrolig fast på oppgaven her og kunne virkelig trengt litt hjelp:
Jeg er ganske usikker, men kom fram til svaret på oppgave 2 på denne måten (som sagt er ikke sikker på om dette er riktig svar):
Skjermbilde 2021-05-23 kl. 00.05.26.png
Skjermbilde 2021-05-23 kl. 00.05.26.png (876.84 kiB) Vist 1418 ganger
Oppgave 3 var veldig vanskelig
En topp kommer av en forbindelse som er enten symmetrisk, eller en forbindelse med en Hydrogen mikro-miljø og ingen H-atomer på nabo C-atom. Prøvde å finne ut i fra isomerene som du hadde tegnet, men finner ingen alternativ løsning.
sofia21
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 6
Registrert: 22/05-2021 20:39

anon300 skrev:
sofia21 skrev:hei :D jeg sitter utrolig fast på oppgaven her og kunne virkelig trengt litt hjelp:
Jeg er ganske usikker, men kom fram til svaret på oppgave 2 på denne måten (som sagt er ikke sikker på om dette er riktig svar):
Skjermbilde 2021-05-23 kl. 00.05.26.png
Oppgave 3 var veldig vanskelig
En topp kommer av en forbindelse som er enten symmetrisk, eller en forbindelse med en Hydrogen mikro-miljø og ingen H-atomer på nabo C-atom. Prøvde å finne ut i fra isomerene som du hadde tegnet, men finner ingen alternativ løsning.
tusen takk for hjelpen, setter stor pris på det<3 det verste er jo at jeg ikke har fasit eller noe sånt, og jeg synes oppgaven var litt vanskelig. men skal se mer på det du har skrevet, og evt. spørre læreren om hjelp :) igjen takk
MattematikkS22
Noether
Noether
Innlegg: 27
Registrert: 08/06-2017 13:43

sofia21 skrev:
anon300 skrev:
sofia21 skrev:hei :D jeg sitter utrolig fast på oppgaven her og kunne virkelig trengt litt hjelp:
Jeg er ganske usikker, men kom fram til svaret på oppgave 2 på denne måten (som sagt er ikke sikker på om dette er riktig svar):
Skjermbilde 2021-05-23 kl. 00.05.26.png
Oppgave 3 var veldig vanskelig
En topp kommer av en forbindelse som er enten symmetrisk, eller en forbindelse med en Hydrogen mikro-miljø og ingen H-atomer på nabo C-atom. Prøvde å finne ut i fra isomerene som du hadde tegnet, men finner ingen alternativ løsning.
tusen takk for hjelpen, setter stor pris på det<3 det verste er jo at jeg ikke har fasit eller noe sånt, og jeg synes oppgaven var litt vanskelig. men skal se mer på det du har skrevet, og evt. spørre læreren om hjelp :) igjen takk
Jeg kan ikke se bildet engang, så blir vanskelig å svare.
Svar