2Py - slurvefeil og tidspress

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Svar
Kvantefysikk-jenta
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 2
Registrert: 22/05-2021 19:32

Hei! Jeg hadde for noen dager siden eksamen i 2py. Jeg trodde det gikk bra, men oppdager i siste liten flere slurvefeil, og enda flere etter jeg kom hjem og fikk sett over besvarelsen. Vanskelig å vite hvor mye sensor trekker (noen som vet?) men grovregnet meg frem til ca. 35-38p. Jeg hadde håpet på en 4er, men det ser stygt ut for min del.
Problemet, var at word ikke ville samarbeide i det hele tatt - flere av bildene mine havnet nederst! Ufattelig irriterende, samt. måtte gjøre hele Excel oppgaven om igjen. Det vil fremstå for sensor meget rotete, selvom jeg spesifiserte dette i oppgaveteksten, at det ble vanskeligheter med å plassere bildene til gitt oppgave.

Ettersom helheten teller, så vil dette mest sannsynlig trekke ned til en 3. Er det noe håp for meg, eller er det heller sannsynlig at jeg må avlegge eksamen på nytt til høsten?
tegee
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 18
Registrert: 19/05-2021 17:30

Kvantefysikk-jenta skrev:Hei! Jeg hadde for noen dager siden eksamen i 2py. Jeg trodde det gikk bra, men oppdager i siste liten flere slurvefeil, og enda flere etter jeg kom hjem og fikk sett over besvarelsen. Vanskelig å vite hvor mye sensor trekker (noen som vet?) men grovregnet meg frem til ca. 35-38p. Jeg hadde håpet på en 4er, men det ser stygt ut for min del.
Problemet, var at word ikke ville samarbeide i det hele tatt - flere av bildene mine havnet nederst! Ufattelig irriterende, samt. måtte gjøre hele Excel oppgaven om igjen. Det vil fremstå for sensor meget rotete, selvom jeg spesifiserte dette i oppgaveteksten, at det ble vanskeligheter med å plassere bildene til gitt oppgave.

Ettersom helheten teller, så vil dette mest sannsynlig trekke ned til en 3. Er det noe håp for meg, eller er det heller sannsynlig at jeg må avlegge eksamen på nytt til høsten?
Hvis du presiserte at det ble litt tull i word, så vil jeg regne med at sensor velger å se bort fra rotet og fokusere på besvarelsen din. Men jeg er ikke lærer, så jeg kan ikke si noe sikkert! Word er jo kjent for å være vanskelig angående bildeplassering og lignende.
Kvantefysikk-jenta
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 2
Registrert: 22/05-2021 19:32

Skjønner! Får bare håpe på det beste. La oss si en oppgave gir 5 poeng. Du svarer riktig på hele oppgaven, men glemmer å ta med benevning, og navn på aksen feks. Hvor mye er vanlig å trekke for dette? Sjekket sensorveiledningen og, her kommer det frem at man skal forklare hvordan man har tenkt for å få full uttelling. Bare det synes jeg var vanskelig å tolke - uvisst hvor omfattende sensor mener en forklaring skal være.
Takk for respons
Svar