Fysikk 2 eksamen høst 2020

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Svar
Needls

Hvordan gikk det på fysikk 2 eksamen skriftlig for dere?
Gjest

eg fann ikkje noko lausning på oppgåve 3a del2
Needls

I den oppgaven må du først finne farten i horisontal retning: cos(startvinkel) *stsrtfsrt. Deretter kan du bruke at t=s/v til å finne tiden det tar for ballen å komme 40 m med farten i horisontal retning fra i sted.
lizliz

fikk 3, syns den var dritvanskelig og teit, skal klage og må nok melde meg opp på nytt...
selv læreren min syntes den var litt for vanskelig
Gjest

lizliz skrev:fikk 3, syns den var dritvanskelig og teit, skal klage og må nok melde meg opp på nytt...
selv læreren min syntes den var litt for vanskelig

Fikk du løst alle oppgavene innen tiden? det var en ekstra oppgave på del 2 sammenlignet med vår 2020
Needls

Ja... Enig at den var litt vanskelig. Det jeg mislikte mest med eksamenen var ikke oppgavene i seg selv(de likte jeg faktisk), men det at man har ganske knapt med tid på å fullføre. Fysikk er jo tross alt ikke et fag der det essensielle er å kunne løse oppgaver super raskt, det er et tenkefag. Alle tenker i forskjellige hastigheter - noe som egentlig ikke er et problem ettersom det er både nyttig med dem som kommer med svaret raskt, og dem som bruker lenger tid(da de kanskje får viktige innsikter i faget lettere). Jeg ble såvidt ferdig med hele eksamen selv, og fikk 6.
Hvilken/hvilke oppgaver syntes du var vanskelig?
Fluidmekanikklol
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 4
Registrert: 26/05-2021 21:09

Needls skrev:Ja... Enig at den var litt vanskelig. Det jeg mislikte mest med eksamenen var ikke oppgavene i seg selv(de likte jeg faktisk), men det at man har ganske knapt med tid på å fullføre. Fysikk er jo tross alt ikke et fag der det essensielle er å kunne løse oppgaver super raskt, det er et tenkefag. Alle tenker i forskjellige hastigheter - noe som egentlig ikke er et problem ettersom det er både nyttig med dem som kommer med svaret raskt, og dem som bruker lenger tid(da de kanskje får viktige innsikter i faget lettere). Jeg ble såvidt ferdig med hele eksamen selv, og fikk 6.
Hvilken/hvilke oppgaver syntes du var vanskelig?
Kunne du lagt ut svaret ditt?
NilsSkills
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 2
Registrert: 30/05-2021 11:49

REA3005-H-2020.zip
(3.96 MiB) Lastet ned 451 ganger
Hei. Her er løsningsforslaget mitt.
Det er nok et par feil her og der, så ikke ta det som en absolutt fasit.
NilsSkills
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 2
Registrert: 30/05-2021 11:49

Jeg er forresten Needls
Svar