[tex]\int 0 dx[/tex]
[tex]\int_{a}^{b}0 dx[/tex]
Noen som kan gi en tolkning på disse? Vil det ubestemte integralet av null bli "0 + C", og det bestemte integralet bare bli 0?
Antideriverte av null
Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga
Hvis jeg tar korrekt: Funksjoner som består av kun én eller flere konstantledd har null som sin deriverte.Aleks855 skrev:For det ubestemte ingegralet: Hvilke funksjoner er det som har 0 som derivert?
For det bestemte integralet: Hvor stort er arealet mellom x-aksen, og linja y=0?
For den andre blir arealet lik null.
Takk for svar forresten!
Jepp, det stemmer.Maggiatus skrev:Hvis jeg tar korrekt: Funksjoner som består av kun én eller flere konstantledd har null som sin deriverte.Aleks855 skrev:For det ubestemte ingegralet: Hvilke funksjoner er det som har 0 som derivert?
For det bestemte integralet: Hvor stort er arealet mellom x-aksen, og linja y=0?
Takk for svar forresten!
Eneste småpirk er når du sier "består av kun én eller flere konstantledd". Det er bare ett konstantledd. Hvis du har flere konstantledd, så summerer du dem sammen, så de blir ett konstantledd.
Eksempelvis $x^2 + 3x + \color{red}{5 + 6} =x^2 + 3x + \color{green}{11}$.
Det har selvfølgelig ingen påvirkning for matematikken hvilken måte du skriver det på, annet enn at sistnevnte er mer ryddig. Som betyr at dette er småpirk og ingenting annet

Bare flott at du kommer med litt småpirk - da får jeg bedre forståelse for faget. Matematikk er jo i stor grad småpirk.Aleks855 skrev:Jepp, det stemmer.Maggiatus skrev:Hvis jeg tar korrekt: Funksjoner som består av kun én eller flere konstantledd har null som sin deriverte.Aleks855 skrev:For det ubestemte ingegralet: Hvilke funksjoner er det som har 0 som derivert?
Takk for svar forresten!
Eneste småpirk er når du sier "består av kun én eller flere konstantledd". Det er bare ett konstantledd. Hvis du har flere konstantledd, så summerer du dem sammen, så de blir ett konstantledd.
Eksempelvis $x^2 + 3x + \color{red}{5 + 6} =x^2 + 3x + \color{green}{11}$.
Det har selvfølgelig ingen påvirkning for matematikken hvilken måte du skriver det på, annet enn at sistnevnte er mer ryddig. Som betyr at dette er småpirk og ingenting annet