R1 Vår 2020

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Gjest

Jeg er ganske motløs nå. Tar R1 som privatist og har brukt myyyye tid og krefter på å jobbe meg gjennom faget, etter å ha brukt myyyye tid og krefter på å tette hull fra 1T. Jeg var optimist i morges, men nå føles det som om uansett hva jeg gjør, blir det aldri bra nok.
maryus
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 5
Registrert: 29/03-2020 22:33

OMG tok R1 eksamen og, den var helt granskogen. Eksamenre fra Ifjor var jo mye enklere enn i år,
Hvordan løste dere sannsynligheten? På del 1
Brukte dere binomisk eller hypo? :x
Gjest

Oppgave 7 er vinkel u lik vinkel BDA, vinkel w er lik 2 * vinkel BDA. Vinkel v = vinkel BEA, som du finner med 2v = 360 grader minus de to vinklene på siden?
Gjest

Janhaa skrev:R1 eksamen V2020
REA3022-R1-V2020.pdf

sjef 8-) 8-)
Gjest

Hva gjorde dere på oppgave 4, del 1? Jeg brukte binomialkoeffisient og fikk 56 mulige kombinasjoner på a, og på b satte jeg 4 over 3 ganget med 4 over 1 og delte dette på 56. Samme fremgangsmåte på c.
maryus
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 5
Registrert: 29/03-2020 22:33

Gjest skrev:Hva gjorde dere på oppgave 4, del 1? Jeg brukte binomialkoeffisient og fikk 56 mulige kombinasjoner på a, og på b satte jeg 4 over 3 ganget med 4 over 1 og delte dette på 56. Samme fremgangsmåte på c.
Jeg brukte hypogeomterisk modell på b og C

Satt (5/1)*(3/3)/(8/4) på B
Håper jeg tar d riktig
Gjest

Gjest skrev:Hva gjorde dere på oppgave 4, del 1? Jeg brukte binomialkoeffisient og fikk 56 mulige kombinasjoner på a, og på b satte jeg 4 over 3 ganget med 4 over 1 og delte dette på 56. Samme fremgangsmåte på c.

oppgave 4 del 1 handler ikke om sannsynlighet men funksjoner, mener du oppgave 5?
Gjest

Gjest skrev:
Gjest skrev:Hva gjorde dere på oppgave 4, del 1? Jeg brukte binomialkoeffisient og fikk 56 mulige kombinasjoner på a, og på b satte jeg 4 over 3 ganget med 4 over 1 og delte dette på 56. Samme fremgangsmåte på c.

oppgave 4 del 1 handler ikke om sannsynlighet men funksjoner, mener du oppgave 5?
Ja, oppgave 5 var det :-)
maryus
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 5
Registrert: 29/03-2020 22:33

Tror du har regnet riktig ja
På sannsyn
Gjest

maryus skrev:Tror du har regnet riktig ja
På sannsyn
Jeg gjorde det samme og fikk 1/14 på b).
På c) fikk jeg 1/2 = 50%
Gjest

det er rektig utføyrd
Gjest

Hm, jeg fikk 2/7og 9/14 på b og c?
Turmo

Har jobbet som en tulling for å få en bra karakter, mens ''alle'' på min alder har levd det gode liv i flere måneder. Vil nærmest kalle det respektløst av de som laget eksamenene, og gjøre de så unødvendig vanskelig.
Gjest

maryus skrev:OMG tok R1 eksamen og, den var helt granskogen. Eksamenre fra Ifjor var jo mye enklere enn i år,
Hvordan løste dere sannsynligheten? På del 1
Brukte dere binomisk eller hypo? :x
Jeg hadde eksamen i S1, men sannsyblighetsoppgaven var lik. Det var uordnet utvalg uten tilbakelegg på a) og hypergeometrisk modell på b+c)
Gjest

Gjest skrev:
maryus skrev:OMG tok R1 eksamen og, den var helt granskogen. Eksamenre fra Ifjor var jo mye enklere enn i år,
Hvordan løste dere sannsynligheten? På del 1
Brukte dere binomisk eller hypo? :x
Jeg hadde eksamen i S1, men sannsyblighetsoppgaven var lik. Det var uordnet utvalg uten tilbakelegg på a) og hypergeometrisk modell på b+c)
takk einstein
Svar