Kjemi 1 lærebøker

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Svar
hanamizu

Noen med erfaring som privatist eller lærer som kan anbefale den beste lærebok til Kjemi 1?

Har hørt at "Kjemien Stemmer 1" ikke helt dekker alt av det man trenger å kunne; at noen av oppgavene i studieboken ikke er godt nok forklart i grunnboken osv.

Er "Aqua 1" et bedre alternativ?

Aschehoug's "Kjemi 1" virker også bra med tanke på hvordan kapitlene er opplagt, og at oppgavene er inkludert i selve grunnboken slik at man ikke trenger en separat studiebok. Skolen jeg skal ta eksamen hos bruker denne boken (vet ikke hvor mye det har å si..)

Noen tips? :)
Gjest

Aschehougs er nok den beste, synes jeg
hanamizu

Gjest skrev:Aschehougs er nok den beste, synes jeg
noe spesiell grunn til det?
turbobjørn
Noether
Noether
Innlegg: 43
Registrert: 11/12-2017 19:28

Hei.

Skal du ta kjemi på en privatistskole eller jobbe med det på egen hånd? Dersom du skal ta det på en privatistskole ville jeg brukt den boken de oppgir i boklisten sin.

Jeg har ikke prøvd Aschehoug sin så den kan jeg ikke si noe om. Men jeg bruker Aqua 1 (grunnbok + oppgavebok), og er veldig fornøyd med den.
hanamizu

Jeg jobber med det på egenhånd som privatist - går altså ingen privatistskole/undervisning, bare selvstudium.
Svar