S1+S2 eller R1

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Svar
IIIKevin

Hei,
Jeg går for øyeblikket VG2 yrkesfag, og skal ta VG3 påbygg (helvetesåret) til neste år, MEN - jeg lærte at for å komme meg inn på de høyere studiene jeg vil inn på, må jeg ha R1 (S1+S2).

Jeg lurte på om noen har erfaring fra å ta S1 som privatist i skoletiden. For hvis jeg skal ta Påbygg neste år kan jeg kun velge mellom S1, S2 ELLER R1 (så vidt jeg har forstått det). Derfor må jeg ta S1 som privatist i VG2 (altså dette halvåret) og deretter S2 som realfag i påbygningsåret, evt. ikke ta noe som privatist og ta R1 som realfag i påbygningsåret.

Har sjekket med skolen jeg skal gå på, og de tilbyr S1, S2 og R1 til påbygningsåret, så alle varianter går egentlig ann..

Noen som har noe relevant erfaring eller vært i liknende situasjon? Eller bare har noen innspill? Setter pris på alle svar :)

(Fikk 5 uten å egentlig følge med i fjor på 1P-Y, men fikk 3 i matte på ungdomsskolen, og 3 på matte-eksamen på ungdomsskolen).
Lektor Tørrdal

R1 er jo mindre i omfang, men kanskje litt vanskeligere på noen områder. S1og S2 er også fullt opp av mye sannsynlighetsregning og statistikk.
Svar