R1 eksamen
Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga
Huff, tror dette holder bare til en femmer, hadde siktet meg inn på 6.
Tror ikke jeg klarte to oppgaver på del 1 (3b og den der med dobbelderiverte)
Og en oppgave på både 2, 3 og 4 på Del 2.
Satser på at noen disker opp en fasit snart
men de fleste har vel ikke kommet gjennom inngangsdøra enda.
Tror ikke jeg klarte to oppgaver på del 1 (3b og den der med dobbelderiverte)
Og en oppgave på både 2, 3 og 4 på Del 2.
Satser på at noen disker opp en fasit snart

Her er oppgavene 

- Vedlegg
-
- Oppgave H18 R1.pdf
- (490.7 kiB) Lastet ned 19563 ganger
Hvrodan løste folk den siste konstrukjsonoppgaven og den siste sannsynlighetsoppgaven på del 2?
Tanker om eksamen folkens?, jeg følte at den var vanskeligere enn de foregående årene, fordi den hadde så forskjellige oppgaver de andre ikke har hatt (for eksempel 6 på del 1 og konstruksjon), håper kanskje de justerer grensa litt fordi den var vanskelig
Konstruerte en likesidet trekant med AC som grunnlinje, slo så en sirkelbue slik at A og C havnet på perifien. Deretter slo jeg en sirkelbue med radius 6 rundt A. Skjæringspunkt på de to buene satt jeg som D. Håper det ble rettGjest skrev:Hvrodan løste folk den siste konstrukjsonoppgaven og den siste sannsynlighetsoppgaven på del 2?

Jeg syntes eksamen var ganske grei sammenliknet med våren 2018. Litt irriterende at man i oppg 3c (del 2) måtte bruke et resultat fra geometrien isteden for å gjøre det ved vektorregning..
Er 35 poeng satt til kar. 4 uavhengig av forhåndssensuren ?
Jeg gjorde det samme!!Kellogs skrev:Konstruerte en likesidet trekant med AC som grunnlinje, slo så en sirkelbue slik at A og C havnet på perifien. Deretter slo jeg en sirkelbue med radius 6 rundt A. Skjæringspunkt på de to buene satt jeg som D. Håper det ble rettGjest skrev:Hvrodan løste folk den siste konstrukjsonoppgaven og den siste sannsynlighetsoppgaven på del 2?
I utganspunktet er det alltid 35 poeng for 4, men kan endres om eksamen er for lett/vannskelig, men pleier ikke endre med maks mer enn 1 eller 2 poeng:)) skrev:Jeg syntes eksamen var ganske grei sammenliknet med våren 2018. Litt irriterende at man i oppg 3c (del 2) måtte bruke et resultat fra geometrien isteden for å gjøre det ved vektorregning..
Her er et løsningsforslag for del 1.
- Vedlegg
-
- loesning2017H.pdf
- (121.82 kiB) Lastet ned 970 ganger
Sist redigert av mingjun den 23/11-2018 08:18, redigert 4 ganger totalt.
Jeg begynner på et løsningsforslag i kveld. Det jeg ikke får gjort i kveld, tar jeg i løpet av helgen. Oppdateres kontinuerlig.
Løsningsforslag R1 18H
Jeg tar gjerne i mot kommentarer her, enten i tråden, eller på issues på GitHub.
Løsningsforslag er open source. Du kan finne kildekoden her, og om du du ønsker å bidra, les dette.
Løsningsforslag R1 18H
Jeg tar gjerne i mot kommentarer her, enten i tråden, eller på issues på GitHub.
Løsningsforslag er open source. Du kan finne kildekoden her, og om du du ønsker å bidra, les dette.
Hei. Tusen takk for løsningforslag! Har funnet en feil i Oppgave 2amingjun skrev:Her er et løsningsforslag for del 1.
Når vi har funnet at e^x = 1, så er x = 0, ikke 1.