R1 Eksamen

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Vaktmester
World works; done by its invalids
World works; done by its invalids
Innlegg: 827
Registrert: 26/04-2012 09:35

Løsningsforslag sendt inn til cosinus@matematikk.net:
Løsningsforslag eksamen R2 våren 2018.pdf
(4.28 MiB) Lastet ned 7538 ganger
anonymmm

Imorgen publiseres eksamenskarakteren!!:D
JørgenP

Er du sikker? Vi fikk vite at det var først i morgen, altså den 21. ettersom (felles)sensuren var 19. og 20.
AnonymoUUUS

De kom ut for 10 min siden!!
Loopz

Jeg har fremdeles ikke fått igjen karakteren. Ble du fornøyd?
AnonymoUUUS

har ikke R1, men både 1T og R2 er lagt ut, så da burde vel også R1 være ute?
Havardp
Noether
Noether
Innlegg: 37
Registrert: 18/04-2018 14:01

Flere som har fått svar? Har hverken fått på r1 eller r2 enda.
anonymmm

Jeg fikk karakteren 5, men mener jeg var på grenseland mellom 5 og 6 og vurderer derfor å klage (tar en prat med læreren asap). Hører gjerne deres resultater og om dere også fikk dårligere enn forventa, og om dere skal klage. Vet ikke helt hvordan man går frem
Yup

Jeg fikk bedre enn forventet, 5'er! Veldig fornøyd, da jeg hadde regnet meg fram til at jeg lå på en sterk 4'er. Tror sensorene har vært grei med meg i alle fall.

Jeg fikk til alt på del 1, men slet med de mest avanserte Geogebra-oppgavene på del 2.
marantz4317
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 5
Registrert: 18/04-2018 11:05

anonymmm skrev:Jeg fikk karakteren 5, men mener jeg var på grenseland mellom 5 og 6 og vurderer derfor å klage (tar en prat med læreren asap). Hører gjerne deres resultater og om dere også fikk dårligere enn forventa, og om dere skal klage. Vet ikke helt hvordan man går frem

Var også i grenseland følte jeg. Dreit meg ut på der man skulle forklare noe om den firkanten, og glemte å tegne på vektoren i siste oppgave. Endte på 6 likevel.

Kan vel ikke skade å klage?
El_Salvador

Yup skrev:Jeg fikk bedre enn forventet, 5'er! Veldig fornøyd, da jeg hadde regnet meg fram til at jeg lå på en sterk 4'er. Tror sensorene har vært grei med meg i alle fall.

Jeg fikk til alt på del 1, men slet med de mest avanserte Geogebra-oppgavene på del 2.
Du bør absolutt samtale med læreren din før du klager.

Og ikke ta råd fra en nyopprettet konto på matematikk.net.

Hvis det hadde vært en av de erfarne brukerne, så hadde det vært noe annet, men denne kontoen er forholdsvis ny.

Ikke gjør noe forhastet i hvert fall.
anonymmm

El_Salvador skrev:
Yup skrev:Jeg fikk bedre enn forventet, 5'er! Veldig fornøyd, da jeg hadde regnet meg fram til at jeg lå på en sterk 4'er. Tror sensorene har vært grei med meg i alle fall.

Jeg fikk til alt på del 1, men slet med de mest avanserte Geogebra-oppgavene på del 2.
Du bør absolutt samtale med læreren din før du klager.

Og ikke ta råd fra en nyopprettet konto på matematikk.net.

Hvis det hadde vært en av de erfarne brukerne, så hadde det vært noe annet, men denne kontoen er forholdsvis ny.

Ikke gjør noe forhastet i hvert fall.
Læreren gikk gjennom eksamensbesvarelsen min, og ifølge has retting fra perspektivet til en sensor (med lang erfaring som mattesensor) sa han at jeg lå på 54,5p hvor grensa for 6 var 55p, og at det derfor er helt riktig for meg å klage siden det handler om skjønn og helhetsvurdering. Sjansen for å gå opp til 6 er kanskje ørliten, men den sjansen tar jeg da det er mest sannsynlig at jeg eventuelt forblir på 5 og ikke faller ned på 4. Gleder meg til å høre klageresultatet. Vet dere når det kommer?
El_Salvador

anonymmm skrev:
El_Salvador skrev:
Yup skrev:Jeg fikk bedre enn forventet, 5'er! Veldig fornøyd, da jeg hadde regnet meg fram til at jeg lå på en sterk 4'er. Tror sensorene har vært grei med meg i alle fall.

Jeg fikk til alt på del 1, men slet med de mest avanserte Geogebra-oppgavene på del 2.
Du bør absolutt samtale med læreren din før du klager.

Og ikke ta råd fra en nyopprettet konto på matematikk.net.

Hvis det hadde vært en av de erfarne brukerne, så hadde det vært noe annet, men denne kontoen er forholdsvis ny.

Ikke gjør noe forhastet i hvert fall.
Læreren gikk gjennom eksamensbesvarelsen min, og ifølge has retting fra perspektivet til en sensor (med lang erfaring som mattesensor) sa han at jeg lå på 54,5p hvor grensa for 6 var 55p, og at det derfor er helt riktig for meg å klage siden det handler om skjønn og helhetsvurdering. Sjansen for å gå opp til 6 er kanskje ørliten, men den sjansen tar jeg da det er mest sannsynlig at jeg eventuelt forblir på 5 og ikke faller ned på 4. Gleder meg til å høre klageresultatet. Vet dere når det kommer?
Det er fornuftig! Tror ikke at det skal være mulig at du skal havne ned på 4 da. og du har da ingenting å tape..
anonymmm

Fikk nettopp resultatet av eksamensklagen, det ble medhold:) Utrolig glad! Av nysgjerrighet, hvor mange sider brukte dere på den skriftlige delen? Jeg endte opp med sånn 14 ark:/
anonyMou5

anonymmm skrev:Fikk nettopp resultatet av eksamensklagen, det ble medhold:) Utrolig glad! Av nysgjerrighet, hvor mange sider brukte dere på den skriftlige delen? Jeg endte opp med sånn 14 ark:/
Gratulerer!! Det må være drit deilig å få medhold, naturligvis. Jeg endte opp med 13 ark på Del 1.
Svar