R2 som privatist

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Svar
Manno
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 1
Registrert: 22/01-2018 10:31

...
Sist redigert av Manno den 22/03-2019 19:52, redigert 1 gang totalt.
Gjest

Halo, hadde eksamen nå i vår og det gikk fint :). Min erfaring er at sinus R2 boken er veldig god til å dekke pensum. boka tar for seg det du trenger til eksamen imotsetning til andre bøker som ofte fokuserer på hvordan matte kan brukest i naturfag. Jeg anbefaler sinus r2 dersom du vil lære pensuum og ikke er innteresert i å bruke tid på å lære andre ting.

Når det gjelder kurs vil jeg anbefale lektor Thue sin campus inkrement. Gratis og dekker pensum (kanskje litt utdatert R2 kurs, men funket for meg). Khan Academy fungerer også, der har de også mye for viderekommende matematikk også.

Når det gjelder emner kan jeg ikke utale meg så mye ettersom jeg går vgs, men kan tenke meg at grunnkurs i analyse er et relevant emne. Finnes garanter andre sentrale emner også. :)
Kemosabe
Noether
Noether
Innlegg: 24
Registrert: 01/06-2017 15:20

Jeg som skrev over, glemte å logge inn
Svar