trigometri

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Svar
-crazy87-
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 1
Registrert: 12/11-2003 09:22

hei! jeg er ikke så god på trigometri. :( hva kan jeg gjøre for å bli bedre? :P
moi
Storm
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 3
Registrert: 12/11-2003 11:27
Sted: Blindern

Det finnes ingen kongevei til mattens hemmeligheter.
Alle, uten unntak må regne oppgaver for å bli flinke i matte.
Historien foteller om et knippe universalgenier som har blitt professor før de har blitt ordentlig voksne, men misunn ikke dem. Det skiller bare en knivsegg mellom geni og idiot!!!
Lykke til med trigonometri.

Storm
administrator
Sjef
Sjef
Innlegg: 883
Registrert: 25/09-2002 21:23
Sted: Sarpsborg

Vel, Storm er nok inne på det....

Kommer litt an på hva du skal bruke det til...

Snakker vi om 1M er dette nok http://www.matematikk.net/trig/trig.html

TRenger du mer kan du scanne leksikonet. Og selfølgelig regne nok oppgaver. Når du er ferdig med det tar du et par til og om en stund vil du oppdage fremgang.

Vi kan hjelpe så godt vi kan.

Lykke til!

MVH
Kenneth M
peterrv
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 2
Registrert: 02/12-2003 10:19
Sted: Bærum
Kontakt:

Det er jo noen som bare kan det da....kjenner en i 10 klasse som går på 3klasse pensum...Det synes jeg er sykt, heh, sliter fremdeles med å kunne dele og gange uten kalkulator :P
MS-DOS
Noether
Noether
Innlegg: 22
Registrert: 02/11-2003 20:17
Kontakt:

Jeg tror ikke jeg har bruk for det (jeg går i 8.), men det høres veldig gøy ut 8)

MEN internett-leksikonene er så rare!
Kan noen plz forklare litt bedre og svare på spørsmaål underveis?
:P
PeerGynt
World works; done by its invalids
World works; done by its invalids
Innlegg: 389
Registrert: 25/09-2002 21:50
Sted: Kristiansand

Når det gjelder leksikonet "databasen Per" så er det mulig at dette forkommer litt rart for mange brukere. Vi har gjort forsoek på å skrive for en veldig bred målgruppe fra barneskole til og med 3. videregående, og dette er vaskelig.

Vi er jo ganske rare folk som bruker mye av fritida på drift av matematikk.net, så det som virker fornuftig for oss vil kanskje vaere hely på jordet for andre. Det hadde vaert fint om du kunne komme med konkrete eksempler på hva som er rart.

P
Gjest

-crazy87- skrev:hei! jeg er ikke så god på trigometri. :( hva kan jeg gjøre for å bli bedre? :P
Brulle

Noen som har en kakeoppskrift for hvordan man skal gå fram når man skal løse trigonometriske likninger? Hender det kan være litt vanskelig å vite hva som er "lov" å gjøre, særlig med ting som står inne i en parentes, f. eks sin(et eller annet). Er det lureste å sette dette lik en kjerne u? og så finne ut hva u er lik? går i 3 mx..
Gjest

Sorry at jeg drar opp en gammel tråd, men det gjelder bare å forstå grunnprinsippet, med en gang du skjønner trigometri så sitter det, og det er dritt enkel og du skjønner ikke hva det var å ikke skjønne.
Det er lettere en det ser ut som.
Jeg forsto det dagen før siste tentamen i GK. (fikk 4+ for dem som lurer)
Gjest

1. klasse trigonometri; min forklaring og eksempler.
Bilde

kan lage en rask tilsvarende for 2. klasse.
chrizz

tan v = mots.katet / hosl.katet
Svar