1T Eksamen

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Svar
Spiderman98
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 13
Registrert: 03/04-2016 12:42

Hei!
Jeg tenker å ta opp 1T matte for å få 6er, men jeg lurte på om man måtte kunne binomisk sannsynlighet? Det er ikke lenger en del av pensumet til 1T mattet, men det kom opp i eksamen høst 2015. Vet dere noe om dette?
Aleks855
Rasch
Rasch
Innlegg: 6855
Registrert: 19/03-2011 15:19
Sted: Trondheim
Kontakt:

Jeg vet ikke om det vil dukke opp på eksamen, men hvis du trenger en innføring utover det boka tilbyr så er det et kræsj-kurs på binomiske forsøk her.

http://udl.no/v/1t-matematikk/kapittel- ... forsok-691
Bilde
Dolandyret
Lagrange
Lagrange
Innlegg: 1264
Registrert: 04/10-2015 22:21

Spiderman98 skrev:Hei!
Jeg tenker å ta opp 1T matte for å få 6er, men jeg lurte på om man måtte kunne binomisk sannsynlighet? Det er ikke lenger en del av pensumet til 1T mattet, men det kom opp i eksamen høst 2015. Vet dere noe om dette?
Ta heller 1P. Mindre sannsynlig at du kræsjer på en oppgave på en 1P-eksamen enn på en 1T-eksamen. Det er heller ikke masse "nytt" å måtte lære seg til 1P eksamen, kun litt excel og veldig enkel økonomi.
"I want to die peacefully in my sleep like my grandfather, not screaming in terror like his passengers."
Svar