Hei,
Her er et løsningsforslag jeg lagde til elevene mine som har hatt eksamen i dag, tenkte kanskje noen av dere her inne også ville ha glede av det. Si gjerne fra hvis dere finner noe feil!
Løsningsforslag til eksamen R1
Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga
- Vedlegg
-
- Løsningsforslag eksamen R1 vår 16.pdf
- (528.71 kiB) Lastet ned 368 ganger
Hei!
På oppgave 3c fikk jeg at t=1/2, og jeg er rimelig sikker på at det er riktig.
Oppgave 2c
blir vel: [tex]x\leq 1\:\:U\:\:2\leq x\leq 4[/tex] ?
Ganske sikker på at du har regnet for [tex]P(x)\geq 0[/tex]
blir vel: [tex]x\leq 1\:\:U\:\:2\leq x\leq 4[/tex] ?
Ganske sikker på at du har regnet for [tex]P(x)\geq 0[/tex]
[tex]i*i=-1[/tex]
Omnia mirari etiam tritissima - Carl von Linné
( Find wonder in all things, even the most commonplace.)
Det er åpning og lukking av ionekanaler i nerveceller som gjør det mulig for deg å lese dette.
Omnia mirari etiam tritissima - Carl von Linné
( Find wonder in all things, even the most commonplace.)
Det er åpning og lukking av ionekanaler i nerveceller som gjør det mulig for deg å lese dette.
Glem det, jeg greide å regne ut feil. F*en nå fikk jeg slurvefeil på opggave d ogsåKifjeiaowf skrev:Hei!
På oppg.5 b) tror jeg du har skrevet vektor CD feil ved å ta koordinatene til C minus koordinatene til D. Skal vel være motsatt?
Imponert over føring, gjennomføring osv.. bruk av LaTeX er ikke så utbredtclaves skrev:Hei,
Her er et løsningsforslag jeg lagde til elevene mine som har hatt eksamen i dag, tenkte kanskje noen av dere her inne også ville ha glede av det. Si gjerne fra hvis dere finner noe feil!

Det stemmer, jeg tenkte å regne med DC, men har visst regnet med CD. Det har heldigvis ingen konsekvenser for resten av oppgaven siden vi sjekker for ortogonalitet og om vektorer er parallelle. Hadde blitt et problem hvis jeg skulle regnet ut vinkelen i mellom vektorene og denne ikke var rett.Gjest skrev:På oppg.5 b) tror jeg du har skrevet vektor CD feil ved å ta koordinatene til C minus koordinatene til D. Skal vel være motsatt?
Rettet utgave. 

- Vedlegg
-
- Løsningsforslag eksamen R1 vår 16.pdf
- (528.59 kiB) Lastet ned 6206 ganger