Noen tips?

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Svar
Maria89
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 2
Registrert: 13/12-2005 19:51

Hei. Jeg er en jente som går 1mxy. Jeg ELSKER matte. Jeg klarer å få 5ere og kanskje nærmere 6 på matematikk prøvene. Men hver gang jeg skal ha tentamen eller eksamen klarer jeg ikke mer enn 4. Noen som har noen tips til meg? Noe jeg burde gjøre? skal ha tentamen om to dager. Gruer meg sånn:/
Cap

Jeg skal ha tentemen i morgen......... Hmmmmm, tips?

Smil til verden så smiler verden til deg :D
Knut Erik
Tyrann
Tyrann
Innlegg: 549
Registrert: 15/01-2005 23:47

LES OPPGAVEN NØYE! Det kan ikke presiseres nok. :)

Står du fast på en oppgave- gruble på den en liten stund, men gå så videre. På den måten jobber hjernen med oppgaven uten at du tenker over det selv, og du har større sjanse for å løse den når går tilbake i etterkant :)

Du gjør oppgavene i den rekkefølgen du selv føler best for.

Ellers vil jeg anbefale deg å regne oppgaver relatert til emner du ikke er helt sikker på. :) Sånn man lærer matematikk- etter min mening.
JOBBE med stoffet.
Maria89
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 2
Registrert: 13/12-2005 19:51

knuteska skrev:LES OPPGAVEN NØYE! Det kan ikke presiseres nok. :)

Står du fast på en oppgave- gruble på den en liten stund, men gå så videre. På den måten jobber hjernen med oppgaven uten at du tenker over det selv, og du har større sjanse for å løse den når går tilbake i etterkant :)

Du gjør oppgavene i den rekkefølgen du selv føler best for.

Ellers vil jeg anbefale deg å regne oppgaver relatert til emner du ikke er helt sikker på. :) Sånn man lærer matematikk- etter min mening.
JOBBE med stoffet.
Takk! Skal klare 5! :D
carlos

det er typisk,sånt skjer med alle ikke noe nytt å høre dette :D :) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :cry: :oops: :P :x :evil: :twisted: :roll: :wink: :arrow: :idea: :?: :!: :?: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :P
Svar