GeoGebra på mac

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Svar
sitterfintidet2

Hei,

Lurer på om noen vet hvordan jeg åpner CAS og graftegner i GeoGebra på macbook?

Helst litt detaljert forklart, da jeg aldri har brukt programmet før. Tusen hjertelig takk :D
Mattematika
Cayley
Cayley
Innlegg: 72
Registrert: 15/05-2015 16:07

Graftegneren er der vel uansett og cas så går du på vis og trykker cas eller mener du hvordan du åpner selve programmet?
Gjest

Mattematika skrev:Graftegneren er der vel uansett og cas så går du på vis og trykker cas eller mener du hvordan du åpner selve programmet?
På macbook står det ikke "vis", og hjelper lite å google.. Forstår ikke hvordan jeg kommer meg til CAS fra graftegneren :-)

Hjertelig takk for svar!
Gjest

Det stod visst vis. Er vel bare jeg som er litt stressa over at jeg aldri har vært borti dette før og eksamen er i morgen, uææææ. Skjønner ikke hvordan jeg ikke har fått med meg dette, huff... :o
Mattematika
Cayley
Cayley
Innlegg: 72
Registrert: 15/05-2015 16:07

Gjest skrev:
Mattematika skrev:Graftegneren er der vel uansett og cas så går du på vis og trykker cas eller mener du hvordan du åpner selve programmet?
På macbook står det ikke "vis", og hjelper lite å google.. Forstår ikke hvordan jeg kommer meg til CAS fra graftegneren :-)

Hjertelig takk for svar!
Gjør jo det da linjen helt øverst over geogebra
sitterfintidet3

http://matematikk.net/res/eksamen/S1/S1 ... sempel.pdf

Noen som kan forklare meg oppgave 1b på Del 2? Forstår ingenting..... :(
sitterfintidet4

Mattematika skrev:
Gjest skrev:
Mattematika skrev:Graftegneren er der vel uansett og cas så går du på vis og trykker cas eller mener du hvordan du åpner selve programmet?
På macbook står det ikke "vis", og hjelper lite å google.. Forstår ikke hvordan jeg kommer meg til CAS fra graftegneren :-)

Hjertelig takk for svar!
Gjør jo det da linjen helt øverst over geogebra
Tusen takk for svar! Vet du hvordan jeg løser Oppgave 1b på del 2? Forstår ingenting, huff:( http://matematikk.net/res/eksamen/S1/S1 ... sempel.pdf
Mattematika
Cayley
Cayley
Innlegg: 72
Registrert: 15/05-2015 16:07

Har ikke s1, men kan sikkert prøve
sitterfintidet5

Mattematika skrev:Har ikke s1, men kan sikkert prøve
Vet du hvordan det skal innføres i geogebra? Får ingenting opp når jeg fører det inn.. :/ Tusen takk, snillt av deg^^Bare om du har tid!
Mattematika
Cayley
Cayley
Innlegg: 72
Registrert: 15/05-2015 16:07

sitterfintidet5 skrev:
Mattematika skrev:Har ikke s1, men kan sikkert prøve
Vet du hvordan det skal innføres i geogebra? Får ingenting opp når jeg fører det inn.. :/ Tusen takk, snillt av deg^^Bare om du har tid!
Er det noe fasit til dette?
sitterifntidet6

Mattematika skrev:
sitterfintidet5 skrev:
Mattematika skrev:Har ikke s1, men kan sikkert prøve
Vet du hvordan det skal innføres i geogebra? Får ingenting opp når jeg fører det inn.. :/ Tusen takk, snillt av deg^^Bare om du har tid!
Er det noe fasit til dette?
Nop, ikke til den oppgaven:/
gjest 2

Hei trenger du fortsatt hjelp med oppgaven?
Svar