Opp i eksamen 3MX?

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Gjest

Hei!
Tenkte vi kunne samle litt tanker og erfaringer i forumet, for oss som har kommet opp i 3 mx skriftlig - regner med det er en del av oss!

Skriv om du har kommet opp, og om du har tilgang på noen tidligere eksamensoppgaver! :)

--Maattii--
mira
Cantor
Cantor
Innlegg: 112
Registrert: 24/05-2005 20:21

hei! jeg går ikke på 3mx men fremdeles 1mx. men på siden ebok.no finner du tidligere eksamen helt fra 2000. gå på eksamenhjelp og deretter eksamen 3mx. i tillegg er det løsningsforslag og tips der.

håper det er til hjelp!
Gjest

Kun eksamen fra våren 2004 - pluss en fasit - inget løsningsforslag.
Men takk for tipset, selv om jeg visste det fra før! :)

--Maattii--
mira
Cantor
Cantor
Innlegg: 112
Registrert: 24/05-2005 20:21

ok..men siden du har 3mx..greier deg på eksamen sikkert!

kan jeg spørre om karakteren din?
Gjest

Jeg har karakteren fire -4- i 3MX. Den beste repitisjonen er tidligere gitte eksamensoppgaver - de har på en måte sin egen "stil" ulik andre matematiske oppgaver.

-Maattii-
Gjest

Hei!

Jeg kom også opp i eksamen i 3mx. Noen som vet om andre eksamensett MED løsningsforslag? :o

-carp-
stubbscroll
Maskinmester
Maskinmester
Innlegg: 14
Registrert: 21/10-2003 14:10
Sted: Trondheim
Kontakt:

Fagbokforlaget har gitt ut et hefte som heter "eksamenshefte i 3MX". Det jeg har, inneholder eksamener fra 1997-2001 med løsningsforslag, den kostet ca. kr 100 da jeg kjøpte den i 2003. Ser at det har kommet ut ny versjon i ettertid med nyere oppgaver.
stubbscroll
Maskinmester
Maskinmester
Innlegg: 14
Registrert: 21/10-2003 14:10
Sted: Trondheim
Kontakt:

Finnes det flere varianter av 3MX? Jeg har sett litt på eldre eksamensoppgaver, og ser at koden på forsiden kan enten være AA6520 og AA6524, hver kode inneholder 1-2 emner som ikke finnes under den andre koden:

AA6520: differensialligninger
AA6524: polare koordinater og uendelige rekker

Hvis dere går gjennom gamle oppgaver, pass på at oppgavetypene passer...
andersfk
Noether
Noether
Innlegg: 39
Registrert: 21/04-2005 20:54

stubbscroll skrev:Finnes det flere varianter av 3MX? Jeg har sett litt på eldre eksamensoppgaver, og ser at koden på forsiden kan enten være AA6520 og AA6524, [...].
AA6520 er koden på 3MX når du tar faget som privatist, mens AA6524 gjelder for "vanlige" 3MX-elever.

Anders
Gjest

jeg kom også opp i 3mx, sansynnlig ikke spes bra ettesom jeg allerede har topp karakter i dette faget, men det gjør jo forbredelsene litt lettere:D jeg vil absolutt anbefale deg å kjøpe examenssett boka, men ikke av de aller nyeste versjonene... de er ikke så bra som de gamle, år 2004 er ok. ellers finner jeg ikke eksamensett på nettet... :D :cry:
Gjest

dra te granskogen
Gjest

ruben er cool [symbol:diff] :(
larssa
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 1
Registrert: 30/05-2006 13:58

hei, noen her som hadde giddi å sendt meg fasit på 3mx eksamen 05. på forhånd takk
Gjest

Eller: er det noen som har regnet den, og vil dele svarene sine med oss andre for sammenlikning?

(Løsningsforslag/fasit hadde dog vært å foretrekke!)
Svar